سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدرسه رفتن کودکان سوری پس از آزادسازی شهرهایشان از دست تروریست‌ها + فیلم

بیش از چهار میلیون کودک سوری در سال تحصیلی جدید در مناطق تحت کنترل دولت راهی مدرسه شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس اعلام وزارت آموزش سوریه، بیش از چهار میلیون کودک در سال تحصیلی جدید در مناطق تحت کنترل دولت راهی مدرسه شدند.

صد‌ها دانش آموز روستای کفر بنتن هم جزء دانش آموزان سوری هستند که در آغاز سال تحصیلی راهی مدرسه شدند. این روستا را دولت سوریه بهار امسال از محاصره گروه‌های مسلح در غوطه شرقی آزاد کرد.

بتول جرده معلم یکی از مدارس روستای کفر بنتن بیان کرد: ما مشکلات زیادی داریم، چون نمی‌دانیم آن‌ها (دانش آموزان) قبلا چه دوره‌ای درس می‌خواندند و به چه سطحی رسیده بودند و چه چیز‌هایی به آن‌ها آموزش داده شده بود بنابر این باید آنچه را نیاز به اصلاح دارد، اصلاح کنیم. افزون بر این، مدارس وضع بدی دارند و فقط برخی از آن‌ها بازسازی شده اند، خیابان‌ها هنوز پر از آوار هستند و این مانع رفت و آمد دانش آموزان می‌شود.

ثمر الخطیب دفتر دار دبیرستان کفر بنتن گفت: ما در حال حاضر ۱۶ کلاس درس داریم و در تلاش هستیم ظرفیت پذیرش را دوبرابر کنیم، چون شمار دانش آموزان هر روز افزایش می‌یابد. هر روز ۷۰ دانش آموز را ثبت نام می‌کنیم و برای همین مجبوریم هر روز از دانش آموزان آمار بگیریم.

عبدالرحمان حمزه از دانش آموزان مدرسه اظهار کرد: قبلا در دوران گروه‌های مسلح، برخی درس‌ها به عنوان آموزش مدنی حذف و برخی دیگر کوتاه شده بود. بین زبان انگلیسی و فرانسه باید یکی را انتخاب می‌کردیم، باید کلاس‌های مذهبی زیادی را می‌گذراندیم. افزون بر این با مشکلات امنیتی، بمباران و حضور گروه‌های مسلح هم رو به رو بودیم.


بیشتر بخوانیدسناریو جدید آمریکا برای حمله به سوریه + فیلم


انتهای پیام/
 

بازگشایی مدارس در سوریه + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.