سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فریدمن: حضور ایران در سوریه برای آمریکا پذیرفتنی نیست/ اعمال فشار علیه تهران لازم است

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی به رویکرد کشورش درباره حضور ایران در سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی که از زمان برگزاری کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا منتظر به دست آوردن این سمت بود در مصاحبه با روزنامه اسرائیل‌هیوم گفت: «اسرائیل دوست بزرگ آمریکا است. اسرائیل کمک‌هایی به آمریکا می‌کند که هیچ کشوری قادر نیست این کار را انجام دهد. من نمی‌توانم برخی مسائل را به طور دقیق توضیح بدهم، اما اسرائیل در مواردی توانسته خطراتی را شناسایی و به ما در دفع آن‌ها کمک کند».

سوال: اگر آمریکا و روسیه نتوانند ایران را از سوریه خارج کنند، چه کسی می‌تواند؟ 

«به عقیده‌ی من شما بازیکنان را شناسایی کرده اید –روسیه، آمریکا، اسرائیل- کسی از سوریه انتظار ندارد که آن‌ها را بیرون کند. پس شما درست می‌گویید. همانطور که می‌دانید این مسئله اهمیت زیادی برای رئیس جمهور [دونالد ترامپ] دارد. این مسئله‌ای بود که او در هلسینکی با رئیس جمهور روسیه به بحث گذاشت. این موضوع برای بولتون –مشاور امنیت ملی- و پمپئو –وزیر خارجه- هم بسیار مهم است و در سطوح مختلف در حال پیشبرد است. من نمی‌توانم به جزئیات بیشتری اشاره کنم، اما ماندن ایران در سوریه به طور کامل برای آمریکا غیرقابل پذیرش است. ما از طرق مختلفی برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم».

سوال: آمریکا در فرآیند اعمال تحریم‌هایی علیه ایران است. اما تمام این اقدامات ما را کجا می‌برد؟ آن‌ها یک توافق هسته‌ای جدید نمی‌خواهند، آن‌ها نمی‌خواهند با شما مذاکره کنند. پس چه اتفاقی قرار است بیافتد؟

«من نمی‌دانم. من پیشگو نیستم. من نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. ما به تحریم‌ها و افزایش آن‌ها باور داریم و معتقدیم تحریم‌ها بالاخره ایران را وادار به توقف برنامه هسته‌ای خود می‌کند. ما فکر می‌کنیم فشار لازم است و به اعمال آن ادامه می‌دهیم».

سوال: گاهی اوقات به نظر می‌رسد رئیس جمهور با تمام جهان مخالف است. او با اتحادیه اروپا، چین، ایران و روسیه در جنگ است. شعار او این بود: «آمریکا را دوباره باشکوه کنیم». به نظر شما این رویکرد واقعا آمریکا را به این سمت می‌برد؟

«بله من فکر می‌کنم این رویکرد ما را به هدفمان می‌رساند. ترامپ در تلاش است تا جلوی سوءاستفاده از آمریکا را بگیرد. او بر سر ناتو با اتحادیه اروپا مشکل دارد. آن‌ها سهم عادلانه‌ی خود برای ناتو را نمی‌پردازند. چین هم رقیب تجاری آمریکا است. از نظر رئیس جمهور روابط تجاری ما با چین عادلانه نیست.

درباره ایران هم که صحبت کردیم. ما باید از روسای جمهوری که رفتار ایران را به چالش نمی‌کشند، انتقاد کنیم».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.