سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر کشورمان در ارمنستان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی ایران برای حضور در بازارهای اورآسیا

سفیرکشورمان در ایروان بر ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی کشورمان برای حضور در بازارهای حوزه اورآسیا تاکید کرد.

ه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین همایش تخصصی "فرصت ها در حوزه یورآسیا" به منظور  بررسی نحوه فعالیت در حوزه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری حوزه اورآسیا و تحلیل نحوه فعالیت و بررسی تجارب حضور بخش های خصوصی و دولتی کشورمان در دو دهه گذشته برگزار شد. این همایش باحضور  تجار، بازرگانان، فعالین اقتصادی، مسئولین اتاق بازرگانی صنایع و معادن  مقام های وزارت صنعت همچنین سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان  برگزار شد.
سفیر کشورمان در ایراوان با تاکید براینکه حضور نخبگان، جوانان تحصیلکرده و متخصص ایرانی فرصت مغتنمی برای آینده کشورمان است افزود: آنها در صورت داشتن مجال و فرصتی برای ظهور و بروز توانایی هایشان در مدیریت کشور و بهره گیری از تجارب مدیران لایق خواهند توانست آینده درخشانی را برای کشورمان در زمینه های مختلف رقم بزنند.
سجادی همچنین با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های حوزه اورآسیا، ارمنستان را دروازه ورود به این منطقه دانستند که با داشتن مزایای عمده ای نظیر روابط حسنه سیاسی و اقتصادی با  ایران، لغو روادید میان دو کشور، وجود منطقه آزاد تجاری مغری و ... می تواند عواید زیادی را نصیب تجار و تولید کنندگان ایرانی کند.
وی بابیان اینکه در عصر کنونی کشورها به دنبال متنوع کردن مسیرهای ارتباطی خود با جهان هستند، افزود: همکاری و سرمایه گذاری ایران و ارمنستان برای ساخت کریدور شمال-جنوب ، راه آهن دو کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی در این زمینه باعث عملیاتی کردن و اتصال مسیر ارتباطی خلیج فارس و دریای سیاه خواهد شد.

  سفیر کشورمان در ایروان ادامه داد: تجار و تولید کنندگان ایرانی در صورت ساخت این کریدور ارتباطی، می توانند کالاها و تولیدات خود را به سهولت و با هزینه کمتر به بازارهای اتحادیه اورآسیا و همچنین اتحادیه اروپا منتقل کنند.
 سجادی در ادامه با تاکید بر وجود  زمینه های مختلف همکاری با ارمنستان، گفت: در بخش های انرژی، ساخت نیروگاهها برقابی، خورشیدی و بادی، کشاورزی و دامپروری و ... آمادگی سفارت کشورمان در ایروان را برای هر نوع همکاری جهت تسهیل تجارت و سرمایه گذاری و توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری بین دو کشور اعلام می کنیم.
دومین همایش فرصت ها در حوزه یورآسیا قرار است با مشارکت فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور در مهرماه سالجاری در ایروان برگزار می شود.

انتهای پپام/

برچسب ها: سیاست خارجی ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.