سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به عملکرد نمایندگان استان یزد در مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی

استان یزد با ۶ نماینده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی بیش‌ترین نماینده در تاریخ ادوار را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استان یزد با ۶ نماینده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی بیش‌ترین نماینده را در تاریخ ادوار بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص داد.

کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با ۳۷۸ ورزشکار در ۲۹ رشته ورزشی در هجدهمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی موفق به کسب ۲۰ مدال طلا،۲۰نقره و ۲۲ برنز و در مجموع ۶۲ مدال رنگارنگ شد.

از این تعداد ورزشکار حاظر در این مسابقات تعداد۶ورزشکار در ۵ رشته ورزشی از استان یزد به عنوان نماینده ایران کاروان ۳۷۸ نفری کشورمان را تشکیل دادند.

ورزشکاران یزدی در رشته‌های کوراش، دوچرخه سواری، هندبال، تیروکمان و شمشیر بازی به مصاف حریفان آسیایی خود رفتند وای نتوانستند نتایج خوبی را رقم بزنند.

حضور۲نماینده از شمشیر بازی یزد در مسابقات آسیایی جاکارتا

نجمه سازنجیان و محمد حسن صدیقی یکی به عنوان ورزشکار و دیگری به عنوان تنها نماینده داوری ایران در رشته شمشیر بازی در مسابقات آسیایی جاکارتا حضور داشتند.

محمد حسن صدیقی داور یزدی شمشیر بازی ایران مسابقات نیمه نهایی و فینال اسلحه فلوره مردان را بین کره جنوبی و هنگ کنگ قضاوت کرد تا بهترین عملکرد را بین نمایندگان استان یزد داشته باشد.

نبود تمرکز دلیل باخت بانوی شمشیر باز یزدی درمسابقات آسیایی جاکارتا

بانوی سابریست یزدی که با عملکرد فوق العاده خود توانست به مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی راه پیدا کند و در مرحله مقدماتی با پیروزی برابر حریفان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد کادر این مرحله با قبول شکست در برابر نماینده میزبان از دور مسابقات حذف شد.

نجمه سازنجیان، ملی پوش سابریست یزدی بعد از حذف از دور رقابت‌های انفرادی شمشیربازی اسلحه سابر بازی‌های آسیایی گفت: اصلا تمرکزم نداشتم، حریفم از کشور میزبان بود و جو سالن به قدری شلوغ بود و تماشاچیان تشویق می‌کردند که همه چیز به نفع حریفم تمام شد.

ملی پوش شمشیربازی بانوان ادامه داد: سطح مسابقات فوق العاده بالا بود و بهترین‌های آسیا اینجا بودند

حضور اولین بانوی دوچرخه سوار ایرانی در بازی‌های آسیایی از یزد

ماندانا دهقان بانوی یزدی و تنها نماینده کشورمان در مسابقات استقامت جاده بانوان مسابقات اسیایی۲۰۱۸ توانست با فاصله۱دقیقه ۵۳ ثانیه نسبت به نفر اول در جایگاه هفتم قرار بگیرد.

بانوی رکابزن یزدی حاضر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: با میل و رغبت خودم و افتخار به نام یزد و برای استانم در بازی‌های آسیایی رکاب زدم.

ماندانا دهقان به حضور خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اشاره کرد و گفت: برای اولین بار حضور در این رقابت‌های مهم را تجربه و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتم.

وی افزود: در دو ماده استقامت و تایم تریل رکاب زدم که در ماده استقامت مقام هفتم و در تایم تریل مقام ششم را بدست آوردم که با توجه به سطح مسابقات و فاصله سطحمان با رقبای آسیایی عملکردی خوب بود ک. امیدوارم در آینده بهتر و به رقبا نزدیک‌تر شوم.

بانوی یزدی ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه گفته می‌شود برای استان البرز رکاب زدید نه یزد گفت: نمیدانم این صحبت‌ها چرا مطرح میشود و متاسفم برای افرادی که چنین بحث‌هایی رو مطرح می کنند، چون اصلا تمایلی برای شرکت در مسابقات به نام البرز یا استان دیگری به جز یزد ندارم و اصالتا یزدی هستم و با افتخار برای این استان رکاب زدم.

ماندانا دهقان رکابزن یزدی در پایان تصریح کرد: حمایت‌هایی از اداره کل ورزش و جوانان استان یزد شده و قول‌هایی داده شده که امیدوارم مانند دیگر ورزشکاران استان‌های دیگر از من حمایت بشه و بتوانم همچنان برای استان و کشور افتخار آفرینی کنم.

کسب مقام پنجمی هندبالیست یزدی همراه تیم ملی ایران

تیم ملی هندبال ایران که از احسان ابویی بازیکن یزدی سود می برد با قبول شکست در برابر کره جنوبی از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند و در رقابت برای کسب عنوان پنجمی موفق شد تیم عربستان را با حساب ۳۰ بر۲۳ شکست دهد و عنوان پنجم بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

کماندار یزدی بهترین نتیجه ورزشکاران یزدی را رقم زد

امیر کاظم پور کماندار ملی پوش کامپوند ایران دیگر نماینده استان در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که در بخش انفرادی به مقام بیست و یکم و در بخش تیمی به مقام چهارم بازی‌های آسیایی رسید تا بهترین نتیجه بین ورزشکاران یزدی را به نام خود ثبت کند.

امیر کاظم پور کماندار یزدی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران متولد ۱۳۶۲/۲/۸ و اصالتا اهل یزد است وی ورزش تیراندازی با کمان را از سال ۸۶ آغاز و در همان سال به عضویت تیم ملی ایران در آمد.

وی بعد از یک سال فعالیت در ماده ریکرو تغییر رشته داد و وارد بخش کامپوند تیراندازی با کمان شد و تا به امروز ۱۸ مدال بین المللی و جهانی کسب کرد .

از جمله مدال‌ها و مقام‌ها وی می‌توان: قهرمانی تیمی ۲۰۱۵جهان در دانمارک برای اولین بار، نقره انفرادی بازی‌های کشور‌های اسلامی در سال۲۰۱۳، برنز انفرادی چین تایپه و تنها مدال و اولین مدال تاریخ ورزش یزد در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی نام برد.

کماندار یزدی عضو تیم ملی کامپوند ایران گفت:شرایط بدنی و تکنیکی من وسایر اعضا تیم مطلوب بود و تمام تلاش خود را برای کسب مدال و شادی ملت ایران انجام دادیم، ولی نتوانستیم کسب مدال کنیم.

وداع زودهنگام کوراش کار یزدی در مسابقات آسیایی

رشته ورزشی کوراش یکی دیگر از رشته‌های ورزشی حاظر در مسابقات جاکارتا بود که محمد علی ذاکری در وزن۹۰+ کیلوگرم به عنوان نماینده استان یزد در این مسابقات حاظر بود و با شکست در برابر نماینده افغانستان از دور مسابقات کنار رفت تا وداع تلخی با بازی‌های آسیایی جاکارتا داشته باشد.

انتهای پیام/ی

گزارش از علی صبور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.