سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار وزیر انرژی آمریکا با همتایان روس و سعودی خود دو ماه پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی ایران

وزیر انرژی آمریکا با نواک و الفالح، همتایان روس و سعودی خود، دو ماه مانده به بازگشت تحریم‌های نفتی ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز  نوشت: ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، امروز (دوشنبه) با وزرای نفت و انرژی عربستان سعودی و روسیه دیدار خواهد کرد. به گفته منابع آگاه، این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حال تشویق تولیدکنندگان نفت به افزایش تولید، درست دو ماه مانده به بازگشت تحریم‌ها علیه صادرات نفت خام ایران است.

یک منبع مطلع در دولت آمریکا گفت: ریک پری صبح روز دوشنبه با خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی، و دیگر مقامات بلندپایه این پادشاهی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، دیدار خواهد کرد.

قرار است وزیر انرژی آمریکا روز سه شنبه در مسکو با السکاندر نواک، همتای روس، خود نیز دیدار کند.

پری بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که از زمان دیدارماه ژوئیه ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در هلسینکی، با هدف بهبود مناسبات میان دو کشور که پس از دوران جنگ سرد در پایین‌ترین سطح قرار دارد، به روسیه سفر می‌کند. مسکو و واشنگتن بر سر اتهامات آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، جنگ داخلی سوریه، بحران اوکراین و مسمومیت یک افسر سابق اطلاعاتی روس در انگلیس اختلاف نظر دارند.

پری و نوواک احتمالا در مورد خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ که قرار است گاز تولیدی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال دهد، نیز گفتگو خواهند کرد.

قرار است وزرای انرژی روسیه و آمریکا همچنین درباره همکاری‌ها میان کشور‌های عضو سازمان کشور‌های تولید کننده نفت (اوپک) و تولیدکنندکان خارج از این سازمان از جمله روسیه تبادل نظر کنند.

ترامپ در ماه مه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی خارج شد. دولت وی قصد دارد در ماه نوامبر تحریم‌های تازه‌ای علیه صادرات نفت ایران وضع کند و در حال فشار بر واردکنندگان نفت ایران با هدف به صفر رساندن خرید نفت از این کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، قیمت نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.