سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۳۰۰ موسسه و خانه قرآنی شناسه‌دار در استان بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ۳۰۰ موسسه و خانه‌های قرآنی شناسه دار در استان بوشهر مشغول به فعالیت‌های قرآنی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امورخیریه دو بازوان ولایت فقیه در جامعه هستند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امورخیریه تولیت امور مساجد و احکام بانیان مساجد را عهده دار است و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در زمینه شناسایی ائمه جماعت مساجد فعالیت دارد و امید است که بتوانیم به تعامل و مشارکت دو سویه در راستای ساماندهی و پویاکردن پایگاه فرهنگی و دینی مساجد بستر را برای فعالیت و حضور جوانان جهت تقویت روحیه انقلابی گری و گفتمان دینی آماده و فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۳۰۰ موسسه و خانه‌های قرآنی شناسه دار در استان بوشهر مشغول به فعالیت‌های قرآنی هستند، افزود: موسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی بهترین ظرفیت و شبکه تبلیغی برای کمک به توسعه موقوفات قرآنی می‌باشند.

ترویج فرهنگ وقف و تقویت فرهنگ عمومی لازمه جامعه شهروندی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه امر تبلیغ دینی امر بسیار مهمی در ترویج فرهنگ وقف و تقویت فرهنگ عمومی جامعه شهروندی و سایر بخش‌ها است، اعلام کرد: بالغ بر ۱۱۰ نفر روحانی مستقر در راستای تبلیغ دینی در روستا‌ها مشغول به ترویج فرهنگ دینی هستند و در این رابطه ۱۵۰ خانه عالم به عنوان زیرساخت فرهنگی استان بوشهر جهت استقرار روحانی مستقر داریم.

حجت‌الاسلام سید علی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این آئین بر تقویت و ساماندهی فعالیت مذهبی مساجد، گسترش فعالیت‌های قرآنی مشارکتی، ساماندهی و پشتیبانی امور شبکه تبلیغی دینی و زمینه آماده سازی حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان نکاتی را بیان کرد.

وی گفت: فعالیت روحانیون شبکه تبلیغی دینی در مساجد نقش محوری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند، خبرداد: گروه مستندساز «در امتداد فلق» به منظور تهیه مستند از انعکاس گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی مذهبی، هنری و برنامه‌های در حال اجرای روستا‌ها با محوریت روحانیت مستقر در مساجد ۳ نقطه استان بوشهر حضور می‌یابند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.