سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لغو روادید اربعین سال جاری کاملا منتفی است/ تلاش برای کاهش هزینه سفر اربعین

آقایی گفت: لغو روادید برای اربعین سال جاری کاملا منتفی است.

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: لغو روادید برای اربعین سالجاری کاملا منتفی است و افرادی که قصد دارند برای اربعین امسال مشرف شوند در صورتی که فاقد گذرنامه هستند هر چه سریع‌تر برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند.

وی بیان کرد: گذرنامه ها از تاریخ سفر باید به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد و افرادی که گذرنامه آنها فاقد اعتبار است، باید هرچه سریع‌تر برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در نظر داریم هزینه ویزا امسال با دینار عراق محاسبه و پرداخت شود، گفت: قیمت دلاری ویزا اعلام شده است، اما با توجه به اینکه دلار از چرخه‌ی مبادلات بین دو کشور عراق و ایران حذف شده و ریاست ستاد اربعین طی نامه‌ای از سفارت عراق خواسته است که هزینه ویزا را بر اساس دینار محاسبه و اعلام کنند.

آقایی عنوان کرد: با رایزنی‌هایی که با بانک محترم مرکزی انجام شده است امیدواریم ارز مورد نیاز با قیمت مناسبی تامین و تخصیص یابد تا زائران اربعین هزینه کمتری را برای أخذ روادید پرداخت کنند.

وی در خصوص آغاز ثبت نام برای اربعین مطرح کرد: سامانه سماح و دو هزار و پانصد دفتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سراسر کشور کاملا آماده و در انتظار مشخص شدن مبلغ دیناری روادید هستند تا هر چه سریعتر قیمت ها تعیین و اعلام شود و ثبت نام زائران برای تشرف در ایام اربعین آغاز شود.

آقایی تصریح کرد: بعضی از افراد سودجو سعی داشتند نگرانی‌هایی را برای زائران اربعین ایجاد کنند و جدول های از هزینه‌های بالای سفر اربعین در برخی پیام رسان‌ها منتشر کردند که با برنامه‌های ستاد اربعین متفاوت است و اهتمام دست اندرکاران بر این است شرایطی را فراهم کنند که زائران اربعین تا حد امکان هزینه کمتری را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، حج و زیارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.