سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرمندان اروپایی مسابقات «یوروویژن» در فلسطین اشغالی را تحریم می‌کنند

هنرمندانی از اروپا و فراسوی آن از درخواست هنرمندان فلسطینی مبنی بر تحریم مسابقات آوازخوانی «یوروویژن» در ۲۰۱۹ در فلسطین اشغالی حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، هنرمندانی از اروپا و فراسوی آن از درخواست هنرمندان فلسطینی مبنی بر تحریم مسابقات آوازخوانی «یوروویژن» در سال آینده در صورت برگزاری آن در فلسطین اشغالی حمایت کردند.

حدود صد و پنجاه هنرمند از اروپا و کشور‌های دیگر با امضای نامه‌ای که در گاردین منتشر شده است، اعلام کردند:

«ما، هنرمندانی از اروپا و فراسوی آن با امضای این نامه، از درخواست صمیمانه هنرمندان فلسطینی مبنی بر تحریم مسابقات آواز یوروویژن ۲۰۱۹ که به میزبانی اسرائیل برگزار می‌شود، حمایت می‌کنیم. تا زمانی که فلسطینیان بتوانند از آزادی، عدالت و حقوق یکسان برخوردار باشند، نباید هیچگونه رابطه عادی با دولتی که آن‌ها را از حقوق اساسی شان محروم می‌کند، وجود داشته باشد.

روز ۱۴ مه، چند روز پس از برنده شدن اسرائیل در مسابقات یوروویژن، نظامیان اسرائیلی ۶۲ معترض فلسطینی غیرمسلح از جمله شش کودک را در غزه کشتند و صد‌ها نفر را عمدتا با سلاح گرم مجروح کردند. عفو بین‌الملل سیاست اسرائیل مبنی بر تیراندازی برای کشتن یا معلول کردن را محکوم و دیدبان حقوق بشر این کشتار‌ها را «غیرقانونی و حساب شده» توصیف کرده است.

اگر مسابقه یوروویژن ۲۰۱۹ قرار باشد به میزبانی اسرائیل برگزار شود که همچنان به نقض جدی و چندین دهه‌ای حقوق بشر در مورد فلسطینیان ادامه می‌دهد، این مسابقات باید تحریم شود. ما می‌دانیم اتحادیه پخش اروپا از اسرائیل می‌خواهد مکانی را برای مسابقه یوروویژن ۲۰۱۹ پیدا کند که «تفرقه‌انگیز» نباشد. این اتحادیه باید میزبانی اسرائیل برای این مسابقه را کلا لغو و آن را به کشور دیگری
با سابقه بهتری در زمینه حقوق بشر منتقل کند. بی‌عدالتی مایه تفرقه است در حالی که رعایت قدر و منزلت و حقوق بشر عامل وحدت بخش است.»

منابع صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بودند رژیم اشغالگر که در پی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف گستاخ‌تر شده است،  قصد دارد مسابقات یوروویژن را در این شهر برگزار کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.