سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت انگور در ۱۱۰۰ هکتار از باغات عجب شیر

برداشت انگور در ۱۱۰۰ هکتار از باغات عجب شیر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ افشانی مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر در مراسم برداشت انگور در یکی از تاکستان‌ها بخش قلعه چای شهرستان از آغاز برداشت انگور در ۱۱۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن محصول انگور تولید شود که علاوه بر بازار مصرف شهرستان در بازار شهر‌های هم جوار نیز عرضه خواهد شد.

وی افزود: این شهرستان از نظر کشت انگور در رتبه دوم استانی قرار دارد و متوسط تولید این محصول در مزارع سنتی ۱۲ تن و در باغ‌های روسیمی تا ۱۶ تن در هکتار است.

وی ارقام انگور تولیدی عجب شیر را بیشتر کشمشی، مثقالی، عسکری و فخری و خلیلی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، برداشت این محصول تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تولید آبغوره، سرکه سنتی، کشمش و دوشاب در تاکستان‌های شهرستان، خاطر نشان کرد: عرضه محصولات فرآوری شده برای باغداران توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

وی همچنین به خسارات سرمازدگی و تگرگ به باغات انگور شهرستان اشاره کرد و گفت: همه ساله بخش قابل توجهی از محصول انگور این شهرستان در اثر بلایای طبیعی از بین می‌رود از این رو نصب دستگاه‌های پیشگیری ضروری به نظر می‌رسد.

از حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی عجب شیر، ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دیم و ۱۱ هزار ۵۰۰ هکتار آبی است و حدود چهار هزار و ۹۰۰ هکتار به اراضی باغی و ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار به زراعی اختصاص دارد. 

 

انتهای پیام/ش

پیش بینی تولید  ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن محصول انگور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.