سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

لزوم افزایش انتقال تجربیات کشور‌های موفق در حوزه بهداشت و درمان/ طراحی سامانه‌ای با بیش از یک میلیارد عنوان خدمت رسانی

رئیسی گفت: انتقال تجربیات کشور‌های موفق به ایران، از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه دیدار با مدیر منطقه‌ای مدیترانه‌ای شرق سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: سفر مدیر منطقه‌ای مدیترانه‌ای در راستای انتقال تجربیات سایر کشورها به ایران است و هیچ ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه خدمات بهداشتی و پزشکی کارنامه ای درخشان داشته و از این رو برای توسعه این خدمات نیازمند انتقال تجربیات به سایر کشورها است.

رئیسی تأکید کرد: با وجود تاثیر تحریم‌های ظالمانه دشمنان، بخش اصلی این دیدار بر انتقال تجربیات و افزایش راه‌های ارتباطی بین ایران با سایر کشورهای موفق بنا گذاشته شده است.

استفاده بهینه ایران از IT در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی

مدیر منطقه‌ای گفت: امسال برای دومین بار به ایران سفر می‌کنم و این کشور در حوزه خدمات پزشکی بهداشتی پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است.

وی گفت: ایران از حوزه خدمات IT استفاده بهینه برده و در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نتایج خوبی را کسب کرده است به طوری که روش‌های به کار گرفته شده در ایران می‌تواند الگویی برای سایر کشورهای عضو باشد.

معرفی سامانه ای برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی

در ادامه مراسم شریعتی مدیر شبکه بهداشت وزارت بهداشت، با معرفی سامانه سیب، گفت: خدمات بهداشتی درمانی به صورت رایگان انجام می‌شود و در خانه‌های بهداشت پس از مراجعه بیماران در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: سعی شده با طراحی یک سامانه یکپارچه در حوزه بهداشت و درمان، خدمات این حوزه به خوبی ارائه شود.

شریعتی تأکید کرد: هنگام ارائه خدمت از طریق این سامانه، اطلاعات مراجعان به صورت خودکار ذخیره می‌شود و مدیران ارشد به این اطلاعات دسترسی دارند.

مدیر شبکه بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: روزانه بین 20 تا 130 هزار خدمات در این سامانه به مردم ارائه می‌شود و تا به امروز بیش از یک میلیارد خدمت در سامانه به ثبت رسیده است که همه به صورت هفتگی، ماهانه و روزانه قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: ما ارائه خدمات به وسیله دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را کنترل می‌کنیم و هر طرح ایرانی که کوچکترین خدمت از همکاران ما می‌گیرد از وی نظرسنجی به عمل می‌آید تا میزان رضایتش سنجیده شود.

شریعتی اضافه کرد: ما با افرادی که از طریق سامانه خدمات بهداشتی درمانی دریافت کرده تماس می‌گیریم و در صورت ناراضی بودن علتش را جویا و در سریع ترین زمان ممکن آن را بررسی و رفع می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: از اول سال 97 تا به امروز از 22 میلیون نفر نظر سنجی به عمل آمده که بیش از 96 درصد از آن‌ها ابراز رضایت و تنها 3.43 صدم از خدمات دریافتی ناراضی بودند ولی در کل میزان خدمت و کیفیت در حد قابل قبولی است.

وی ادامه داد: نظام پرداخت ما بسته به میزان عملکرد و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی است و بر اساس میزان رضایت و کیفیت کار پول به همکاران داده می‌شود.

شریعتی گفت: اگر دانشگاهی خدماتی به مردم ارائه می‌دهد مراجعان از آن ناراضی باشند میزان پول دریافتی‌اش کسر می‌شود و اگر رضایت مراجعان جذب شود به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه پاداش پرداخت می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت وزارت بهداشت یادآوری کرد: اگر کسی اطلاعات را به صورت غلط در این سامانه ثبت کند برای بار اول 15 درصد برای بار دوم 30 درصد و برای بار سوم پس از اخذ خسارت وارده اخراج می‌شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.