سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد ترامپ به اپل: محصولات خود را به جای چین در آمریکا تولید کنید

رئیس‌جمهور آمریکا به شرکت اپل پیشنهاد کرد برای اینکه از تعرفه‌های جدید واشنگتن در امان باشد، تولید محصولات خود را از چین به آمریکا منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یکی از پیام های توئیتری اش به شرکت اپل پیشنهاد کرد برای اینکه از تعرفه های جدید واشنگتن در امان باشد، تولید محصولات خود را از چین به آمریکا منتقل کند.

او در این پیام توئیتری نوشت: قیمت های [محصولات] اپل ممکن است افزایش پیدا کند زیرا تعرفه های قدرتمندی علیه کالاهایی که از چین وارد آمریکا می شوند ممکن است اعمال شود. یک راه حل آسان وجود دارد که از مالیات صفر بهره مند شود و در واقع آن یک انگیزه مالیاتی است. محصولات خود را به جای چین در آمریکا تولید کنید. از همین الان شروع به ساخت کارخانه [در آمریکا] کنید. هیجان انگیز است!

رئیس جمهور آمریکا در حالی به شرکت اپل چنین پیشنهادی داده است که پیش از این اعلام شد تعرفه های جدید آمریکا علیه 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین، بر قیمت محصولات اپل که عمده آن ها به دلیل هزینه پایین در چین تولید می شوند، اثر گذاشته و موجب افزایش قیمت آن ها می شود.

اپل در نامه ای به رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا نوشت: «دشوار است که ببینیم چطور تعرفه های جدیدی که به شرکت ها و مصرف کنندگان آمریکایی آسیب می زند اهداف دولت را با توجه به سیاست های فناوری چین توسعه خواهد داد. ما امیدواریم در خصوص این اقدامات بازبینی صورت بگیرد و راه حل موثرتر و کارآمد تری که اقتصاد آمریکا و مردم آن را قوی تر از هر زمان دیگر کند اتخاذ شود.»

پیشتر مدیر عامل شرکت اپل ابراز امیدواری کرده بود که سیاست های تجاری ترامپ بر قیمت آیفون تاثیر نخواهد گذاشت و بخش عمده سود شرکت حفظ خواهد شد.

ترامپ اخیرا اعلام کرده آمریکا آماده است تا بر  267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چین تعرفه اعمال کند.

انتهای پیام/

پیشنهاد ترامپ به اپل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
ترامپ واقعا نادونه