سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاهوتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر از هیچ منطقی تبعیت نکرده است/ بسته جدید ارزی تاثیر خود را بر بازار می‌گذارد

عضو کمیسیون و برنامه بودجه مجلس گفت: افزایش نرخ ارز طی این سال‌ها از هیچ منطقی تبعیت نکرده که باید این موضوع بررسی شود.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه افزایش قیمت ارز در سال‌هاس اخیر شامل هیچ منطقی نبوده است، گفت: باید یک منطقی را برای افزایش قیمت ارز لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر دولت اجازه می‌داد افزایش نرخ ارز در دولت یازدهم روند طبیعی خود را طی کند، اکنون شاهد این افزایش قیمت چند برابری نبودیم.

لاهوتی بیان کرد: قیمت ارز در دولت های اول و دوم 1.2، در دولت‌های سوم و چهارم 4.7، در دولت‌های پنجم و ششم 3.9، در دولت‌های هفتم و هشتم 1.9، در دولت‌های نهم و دهم 3.7، در دولت‌ یازدهم 1.27 و در دولت دوازدهم 2.4 افزایش داشته است یعنی در دولت یازدهم ارز یک برابر افزایش داشته اما در دولت دوازدهم 2.5 یعنی دو و نیم برابر افزایش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: دولت در سیاست قبلی خود یک اشتباهی را انجام داده بود و اینکه اعلام کرد به هر شخصی تا هر چه میزان که بخواهد ارز با قیمت 4200 تومان تحویل می‌دهد که همان زمان ما معتقد بودیم دولت نباید در قیمت ارز مداخله کند.

لاهوتی افزود: دولت باید تنها اعلام کند که کالاهای اساسی را تامین می‌کند که اکنون هم مشغول به این کار است و قیمت آن 10 تا 15 میلیارد دلار بیشتر نمی‌شود، بسته جدید ارزی دولت تاثیر خود را بر بازار گذاشته و می‌گذارد و باید به سمت منطقی پیش برویم که به ما اجازه کاهش قیمت ارز را بدهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.