سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل انصارالله یمن: مانع‌تراشی ائتلاف متجاوز سعودی دلیل اصلی شکست مذاکرات ژنو است/آمریکا نمی‌خواهد جنگ یمن پایان یابد

دبیرکل انصارالله یمن اعلام کرد اقدام متجاوزان در به شکست کشاندن مذاکرات ژنو برنامه‌ریزی‌شده بود و نشان‌دهنده عدم تمایل آنها برای رسیدن به راه‌حل‌های منصفانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالملک بدرالدین حوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن، امروز طی سخنرانی خود درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و نظامی یمن، تصریح کرد مانع‌تراشی ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی بر سر راه خروج هیأتی از این جنبش از یمن به منظور حضور در گفتگوهای ژنو در سوئیس عامل شکست این مذاکرات است.

سید عبدالملک بدرالدین در این باره گفت: اقدام متجاوزان در به شکست کشاندن مذاکرات ژنو، عمدی و برنامه ریزی شده بود و نشان دهنده عدم تمایل آنها برای رسیدن به راه‌حل‌های منصفانه است.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: ائتلاف سعودی اماراتی بر سر راه سفر هیأت انصارالله به ژنو مانع تراشی کرد. هیأت ملی یمن اعزامی به مذاکرات دور قبل نیز در معرض خطرات و مانع تراشی های متعدد قرار گرفت. وی افزود: اقدام ائتلاف متجاوز در به شکست کشاندن مذاکرات ژنو، عمدی و برنامه ریزی شده بود و نشان دهنده عدم تمایل آنها به رسیدن به راه حل های منصفانه است. هیچ توجیهی برای مانع تراشی بر سر راه سفر هیئت ملی یمن به ژنو وجود ندارد.

دبیر کل انصارالله یمن همچنین گفت: ائتلاف متجاوز سعودی تلاش می کرد سفر هیأت ملی اعزامی به ژنو در سایه خطرات و تهدیدهای فراوان صورت گیرد و هیچ تضمینی برای حفظ امنیت و سلامت این هیأت وجود نداشته باشد و بازگشتی نیز برای اعضای این هیأت در کار نباشد. وی افزود: تنها شرط هیات انصارالله «ورود ایمن» به ژنو بود.

دبیر کل انصارالله در ادامه اظهار کرد: دلیل شکست مذاکرات ژنو، عدم عزم راسخ آمریکا، انگلیس، کشورهای غربی و ائتلاف سعودی برای حضور جدی در این مذاکرات بود. توجیهاتی که برای عدم سفر هیأت ملی یمن به مذاکرات ژنو از سوی متجاوزان مطرح می شود، هیچ گونه اعتبار و صحتی ندارد و هدف این توجیهات فقط تدوام تجاوزگری است.

وی افزود: تجاوز به یمن توسط عربستان و امارات و با نظارت مستقیم آمریکا صورت گرفت و آمریکا نمی خواهد این جنگ پایان پذیرد. آمریکا از این جنگ سود اقتصادی و سیاسی می برد و به اهداف خرابکارانه خود در منطقه می رسد و از این رو خواهان حل مسالمت آمیز این بحران نیست.

دبیر کل انصار الله یمن همچنین گفت: ما ملت یمن تصمیم به آغاز جنگ نگرفتیم، بلکه مورد هجوم قرار گرفتیم و به ناچار از خود دفاع کردیم. وی افزود متجاوزان مانع از انتقال زخمی ها به عمان و اروپا شده اند.

سید عبدالملک بدرالدین افزود: ضربه زدن به پول ملی یمن و کاستن از ارزش آن باعث ایجاد زیان های اقتصادی زیادی شده و قیمت کالاهای اساسی افزایش یافته است و این اقدامات اقتصادی بخشی از جنگ علیه یمن است. وی تأکید کرد: ائتلاف متجاوز سعودی عامل توطئه علیه بانک مرکزی یمن و مسدود کردن ذخایر ارزی آن است. ما شاهد هستیم مناطق تحت سیطره ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی نیز شاهد شرایط سخت اقتصادی است. از تاجران و همه مردم می خواهم با اقداماتی که در راستای حفظ ارزش پول ملی انجام خواهد شد همکاری کنند.

دبیرکل انصارالله یمن همچنین تصریح کرد: خائنان به وطن، ملت یمن را در مقابل پست ها و منصب های اسمی که هیچ وجود خارجی ندارد فروختند. تمام تحولات سیاسی، اقتصادی و نظامی در مسیری پیش می رود که هیچ راهی برای همه ما جز مقابله با متجاوزان باقی نمی گذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.