سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲.۵ درصدی شاخص سوادآموزی در استان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از رشد ۲.۵ درصدی شاخص سوادآموزی در استان آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها در مجتمع فرهنگیان تبریز با بیان اینکه در حال حاضر ۲.۵ درصد رشد در شاخص سوادآموزی در استان آذربایجان‌شرقی دیده می‌شود، گفت: امروز طبق ارزیابی شاخص جهانی، جایزه انسداد بی‌سوادی از طرف سازمان Isesco در شهر پاریس به ایران تقدیم خواهد شد.

وی افزود: خدا را شاکریم که در این عرصه، گام‌های جدی برای سوادآموزی برداریم.

وی با بیان اینکه دانش، سواد و دانایی در دنیا شاخص و منبع قدرت است، گفت: شاخص تحصیلات رسمی اصلی‌ترین شاخص این توسعه می‌باشد که در کشور کار‌های بزرگی انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای نرخ با سوادی در کشور از سال ۹۲ جزو اولویت‌های دولت بوده و در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲.۵ درصد رشد در شاخص سوادآموزی در استان آذربایجان‌شرقی دیده می‌شود، افزود: نظام آموزش و پرورش گام‌های معتبری برداشته است و امروز طبق ارزیابی شاخص جهانی، جایزه انسداد بی‌سوادی از طرف سازمان Isesco در شهر پاریس به ایران تقدیم خواهد شد.

پاشایی استفاده از ظرفیت شورا‌های آموزشی درون سازمانی برای ارتقای کیفی آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یک موضوع ملی بوده و باید با رهبری انجام گیرد چراکه رهبران می‌توانند پیروان زیادی جمع کنند.

وی ادامه داد: ایجاد برنامه‌های انعطاف پذیر، مبنایی منجر می‌شود گره‌های پیدا و پنهان را باز کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در تبریز ۲۰۱۸ آموزش و پرورش میزبان کنفرانس‌ها، سمینار‌ها و همایش‌های مختلفی بوده است.

وی با تاکید به اینکه هیچ ابزاری برای افراد برای توسعه، بهتر از دنبال کردن مدیران و تعهد نسبت به اهداف می‌باشد، افزود: لازم است به جای جستن عوامل مقصر، در پی یافتن عوامل موثر باشیم.

آیسسکو (ISESCO) یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در ماه می ۱۹۷۹ در رباط پایتخت مراکش تأسیس شد و ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند. 

 

انتهای پیام/ش

کسب جایزه ارتقای سواد آموزشی ایران از طرف ISESCO

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.