سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

اجرای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی در استان ایلام

مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:برنامه ملی پیشگیری از خودکشی در استان ایلام به همت وزارت ‏بهداشت اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سید کاظم ملکوتی  مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه ملی پیشگیری از خودکشی عنوان کرد: این برنامه به همت وزارت ‏بهداشت در تمام استان‌ها اجرا می‌شود و هدف از آن شناسایی تمام افراد در معرض خودکشی و حمایت از این افراد است.

وی اظهار کرد: این کار در خانه‌های بهداشت با حضور ‏بهورزان و مراقبان سلامت تا سطح بیمارستان‌ها و متخصصان روانپزشکی انجام می‌شود در حال حاضر در 70 تا 80 درصد استان‌ها اجرا می‌شود.

مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت ادامه داد: برنامه دیگر در این راستا مربوط به ثبت آمار خودکشی است زیرا وقتی ‏آمار دقیق‌ باشد، بهتر می‌توان کار پیشگیری از خودکشی را انجام داد، بر اساس آمار موجود میانگین خودکشی در کشور بین 5.5 تا 6 در صد هزار نفر در سال است، این آمار ‏در جهان حدود 11 در صد هزار نفر در سال است بنابراین آمار خودکشی در ایران به مراتب کمتر از میانگین جهانی است.

ملکوتی افزود: اولویت اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی است که در این استان ها آغاز شده است البته وضعیت این اقدام در شهرستان های این چهار استان متفاوت است و در برخی از این شهرستان ها آمار خودکشی از میانگین کشوری بیشتر است، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه در این 4 استان از اهمیت ‏بیشتری برخوردار است.‏

انتهای پیام/ د

اجرای طرح پیشگیری از خودکشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.