سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اعزام بیش از ۹۰۰ مبلغ در ایام محرم و صفر به سیستان و بلوچستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از اعزام بیش از ۹۰۰ نفر از مبلغین و مبلغات به این استان در ایام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: برنامه‌های محرم امسال با محوریت مصوبه ۶۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود که بر مبنای غنا بخشی و محتوا بخشی به فرهنگ عاشورا است، زیرا جامعه گره خورده با عاشورا باید پیام و محتوای محرم و عاشورا را به نحو احسن تبیین کنند و در واقع هدف عمده غنا بخشی به این محافل است.

وی افزود: مقابله با آسیب‌هایی است که به این مراسم نزدیک است نیز از دیگر برنامه هاست که برنامه‌ها نباید با حقوق شهروندی تضاد داشته باشد و کسانی که اقدام به ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در درون شهر می‌کنند باید توجه ویژه‌ای به حقوق شهروندی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا برای گروه‌های خدمت‌گزار دوره‌ها و کلاس‌های مختلفی برگزار شده به گونه‌ای که برای منطقه سیستان در شهرستان هیرمند و زابل دو کارگاه تخصصی برای مسئولین هیات مذهبی و مداحان به صورت جداگانه برگزار شده ودر مرکز استان هم ۳ برنامه پیش بینی کرده ایم که دو برنامه تاکنون اجرایی شده است.

حجت الاسلام بزمانی برگزاری همایش عرفان عاشورایی و کارگاه تخصصی ویژه مداحان را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ نیز در ۴ شهرستان زابل، زاهدان، ایرانشهر و دلگان ویژه مبلغان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: محور‌های این همایش تبیین فرهنگ عاشورایی، مقابله با آسیب‌ها و نقش آفرینی مبلغین است تا امسال از ظرفیت محرم برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهلمین سال انقلاب بهره لازم برده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مراسم عزاداری در بیش از یک هزار نقطه از سطح استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین در بیش از ۴۰ نقطه از شهرستان‌های استان تجمعات عاشورایی برگزار می‌شود که از شب پنجم محرم آغاز و تا روز عاشورا و تاسوعا ادامه دارد.

انتهای پیام/پ

 

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.