سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین همایش بین المللی شیخ ابوذر بوژگانی در تربت جام برگزار شد

نخستین همایش بین المللی شاعر و عارف زبان فارسی قرن چهارم به همت ستاد اجرایی هزاره شیخ جام باشکوه خاصی درتربت جام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام  گفت: ترغیب و تشویق پژوهشگران در بخش‌های علمی، فرهنگی، عرفانی و شخصیت ابوذر بوژگانی، تشریح زوایای پنهان زندگی فردی و اجتماعی شاعر زبان فارسی در قرن چهارم، آشنایی با پژوهش‌های ملی و بین المللی در حوزه اخلاق و ادبیات فارسی، ترغیب پژوهشگران جوان ادبیات فارسی، ارتباط مسقیم همایش با رشد و تحولات جامعه و به تکاپو انداختن اعضای جامعه، افزایش فعالیت‌های آنان در زمینه تحرک و خلاقیت‌های بیشتردر جامعه، تبادل اندیشه بین پژوهشگران وکسانی که دنبال تحقیق هستندو تحت تاثیر قرار دادن جامعه در زمینه تحقیق و عرفان از جمله گوشه‌ای از اهداف برگزاری این همایش می‌باشد که به آن خواهند رسید.

دکتر علیرضا قیامتی دبیر علمی همایش بین المللی شیخ ابوذر بوژگانی گفت: عرفان ایرانی طلایه دارترین، بهترین و صلح آمیز‌ترین اندیشه‌های جهان است.

وی افزود:جغرافیای ایرانی جغرافیای انسانی است و زبان فارسی عارفانه‌ترین زبان دنیاست.

 قیامتی از همایش جهانی هزاره شیخ احمد جامی سال ۲۰۲۰ در تربت جام خبر داد و گفت :تعداد ۵۰ مقاله از داخل و خارج به دبیرخانه همایش واصل شد که پس از داوری تعداد ۴۱ مقاله انتخاب و در قالب یک کتاب در همایش ارائه شد.

گفتنی است در این همایش یکروزه تعداد ۱۵مقاله توسط پژوهشگران و اندیشمندان خارجی و داخلی ارائه شدودرپایان به مقالات برتر لوح سپاس، تندیس و صنایع دستی و تجسمی تربت جام به آنان اهداشد.


انتهای پیام //ز. ج
 
 
 

برگزاری همایش بین المللی شیخ ابوذر بوژگانی در تربت جام

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.