سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولادیمیر پوتین در دیدار با رهبر انقلاب:

آمریکایی‌ها با ایجاد محدودیت در تبادلات مالی موجب سلب اعتماد از دلار و تضعیف آن خواهند شد

رئیس جمهور روسیه گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد محدودیت در تبادلات مالی در حال انجام یک اشتباه راهبردی هستند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه جمعه شب در دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سخنانش به مسائل مختلفی اشاره کرد .

وی مذاکرات با همتای ایرانی خود درخصوص مسائل دوجانبه و مسئله‌ی سوریه را پُربار و بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ما در این مذاکرات بر گسترش روابط دوجانبه در همه‌ی زمینه‌ها به‌ویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کردیم.

وی افزود: در بخش انرژی، پیشنهاد احداث پروژه‌ی جدید نیروگاه هسته‌ای و نیروگاه‌های با ظرفیتِ کم را مطرح کردیم و برقی‌سازی خطوط راه‌آهن و افزایش فروش نفت ایران را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس‌جمهور روسیه، ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای توسعه‌ی روابط دو کشور را بسیار بیشتر از سطح کنونی همکاری‌ها دانست و با اشاره به مانع‌تراشی آمریکا در این زمینه با توسل به روش‌های مختلف از جمله تبادلات مالی، گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد محدودیت در تبادلات مالی در حال انجام یک اشتباه راهبردی هستند زیرا به قیمت یک موفقیت سیاسی و کوتاه‌مدت، موجب سلب اعتماد از دلار در فضای جهانی و تضعیف آن خواهند شد.

رئیس‌جمهور روسیه، مسئله‌ی برجام را محور بعدی مذاکرات دوجانبه با رئیس‌جمهور ایران خواند و با ابراز تأسف از پایبند نبودن برخی طرف‌های مقابل ایران در برجام به تعهداتشان، گفت: آمریکایی‌ها با اقدامات نابجا، شرایط را خراب کرده‌اند‌ و اروپایی‌ها نیز به‌دلیل وابستگی به آمریکا، در عمل تابع آن‌ها هستند، اگرچه اعلام می‌کنند به‌دنبال راه‌هایی برای حفظ برجام نیز هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.