سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت کامل آمریکا از اتهامات انگلیس علیه روسیه درباره پرونده اسکریپال

آمریکا و سه کشور متحدش اعلام کردند از تحقیقات لندن درباره پرونده مسمومیت جاسوس روس‌تبار در خاک انگلیس حمایت کامل می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه ‌وله، آمریکا، آلمان، فرانسه و کانادا اعلام کردند از ارزیابی و پیشرفت تحقیقات انگلیس درباره نقش ادعایی دولت روسیه در حمله شیمیایی به جاسوس دوجانبه روس‌تبار حمایت کامل می‌کنند.

کشورهای آمریکا، فرانسه، کانادا، و آلمان طی بیانیه مشترکی حمایت کامل خود را از «یافته‌های» دولت انگلیس اعلام کردند که ادعا می‌کند افسران امنیتی دولت روسیه عامل اصلی حمله با گاز اعصاب به «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس‌تبار در شهر «سالزبری» انگلیس هستند. دولت روسیه بارها این اتهامات را قویاً رد  و آن را بخشی از «خشم و تبلیغات ضدروسی» اعلام کرده است.

روز چهارشنبه دفتر دادستانی انگلیس اعلام کرد شواهد کافی برای متهم کردن دو تبعه روس به نام‌های الکساندر پتروف و روسلان بوشیرف در ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس و دخترش با گاز عامل اعصاب را در اختیار دارد.

همچنین ترزا می، نخست وزیر انگلیس سرویس اطلاعات نظامی روسیه را در پس ماجرای مسمومیت اسکریپال و دخترش مقصر دانست. نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در واکنش به این اتهامات اعلام کرد عکس‌ها و اسامی منتشر شده از سوی لندن، دخالت روسیه در مسمومیت اسکریپال با گاز عامل اعصاب نوویچوک را ثابت نمی‌کند.

سرگئی اسکریپال و دخترش در ۴ ماه مارس سال میلای جاری در حالیکه بیهوش بودند بر روی نیمکتی در بیرون یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. انگلیس و متحدانش مسکو را مسئول مسمومیت جاسوس دو جانبه روس اعلام کردند. کارشناسان انگلیسی مدعی شدند گاز عامل اعصاب نوویچوک ساخت روسیه در مسمومیت اسکریپال و دخترش بکار رفته است. این در حالی است که هیچ مدرکی در اثبات این اتهامات ارائه نشد. روسیه بار‌ها با  بی‌اساس خواندن اتهامات مقامات انگلیسی، آن‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.