سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش آمریکا برای ممانعت از انتقال سفارت پاراگوئه از قدس اشغالی به تل‌آویو

بنابر بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد مایک پنس روز چهارشنبه با رئیس‌جمهور پاراگوئه دیدار کرد تا وی را متقاعد کند کار انتقال سفارت این کشور را از قدس به تل‌آویو به تعویق بیاندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پنس، معاون وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد تا پاراگوئه را متقاعد کند سفارتش در قدس را به تل آویو منتقل نکند.

پاراگوئه که در ماه مه سفارتش در قدس را افتتاح کرد خود را به عنوان معدود کشور‌هایی نشان داده بود که از آمریکا دنباله روی می‌کرد. این در حالی است که جامعه بین المللی این اقدام آمریکا را تقریبا به صورت واحد محکوم کرد. اما دولت ماریو آبدو بنیتز، رئیس جمهور جدید پاراگوئه روز چهارشنبه خبر بازگرداندن سفارت کشورش از قدس اشغالی به تل آویو را اعلام کرد؛ اقدامی که موجب شد تا اسرائیل سفارتش در آسونسیون را تعطیل کند.

بنابر بیانیه‌ای که کاخ سفید روز پنجشنبه منتشر کرد مایک پنس روز چهارشنبه با رئیس جمهور پاراگوئه دیدار کرد تا وی را متقاعد کند کار انتقال سفارت پاراگوئه را از قدس به تل آویو به تعویق بیاندازد. معاون وزیر خارجه آمریکا رئیس جمهور پاراگوئه را تشویق کرد تا به نشانه به رسمیت شناختن روابطی که پاراگوئه در عین حال با اسرائیل و آمریکا حفظ کرده است تعهد قبلی پاراگوئه مبنی بر حفظ سفارت خود در قدس را اجرایی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.