سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشن عناب در سیوجان

جشن شکر گذاری عناب عصر امروز در روستای سیو جان برگذار شد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ ولی پور مطلق رئیس جهاد کشاورزی استان در این مراسم گفت : شناسنامه دار کردن عناب کاران استان، ایجاد نهالستان‌های اختصاصی عناب، واردات ژرن پلاسم های خارجی، ، تکثیر و تجاری سازی، مطالعات بیولوژیک در حوزه ی آفات عناب، شناسایی ، جمع آوری و ارزیابی ژرن پلاسم ها در سطح استان، پیوند عناب و یجاد کلکسیون عناب ازجمله فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه ی عناب بوده است.


وی افزود : خراسان جنوبی در حوزه ی بخش کشاورزی با محدودیت های نظیر خشکسالی و منابع آب کم مواجه است اما از پتانسیل هایی مانند معادن و دانش بومی که ماحصل آن صنایع دستی است برخوردار است .


همچنین حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرحند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: عناب محصولی ناب و استراتژیک است که جنبه درمانی دارد .


وی افزود : از نظر بسیاری از سرمایه گذاران بعد از بیرجند شهرستان خوسف به علت نزدیکی به فرودگاه و ادارات دیگر استان جهت سرمایه گذاری مناسب است.


مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز بیان کرد:عناب یک مزیت بالای ملی و بین المللی است و برای شناساندن خواص طبی آن باید پژوهش های لازم انجام شود.


وی گفت:یکی از رسالت های دانشگاه های استان معرفی محصولات خوراکی نظیر عناب ،زرشک و زعفران است و جهاد کشاورزی باید برای اصول به زراعی، کشت و تولید محصول به بهترین شکل ممکن تلاش کند.


مروج الشریعه اظهار کرد:امروز بزرگترین نقطه ی سرمایه گذاری استان شهرستان خوسف است که با در صورت راه اندازی کارخانجات در آن جمعیت بیکار استان به خوسف خواهند رفت.


استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت:برای شروع و تثبیت دبیرخانه ی جشنواره ی عناب در خوسف جهت معرفی محصولات ۵میلیون تومان اعتبار به این بخش داده خواهد شد.


در این جشن مهمانانی از چین، افغانستان و همچنین سر کنسول جمهوری ترکمنستان حضور داشتند.
انتهای پیام/ک


یکی از رسالت های دانشگاه های استان معرفی محصولات استراتیژیک است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.