سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با تیم ملی فوتبال ازبکستان/ جنگنده اما بدون افتخار با مرد آرژانتینی!

تیم ملی فوتبال ایران باید در چارچوب دیداری تدارکاتی، ۲۰ شهریور ماه در تاشکند به مصاف شاگردان هکتور کوپر بروند.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب ۴ امتیاز در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل تیم های مراکش و پرتغال و درخشش در بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، در تلاش است تا پس از ۴۲ سال در مسابقات جام ملت های آسیا  به قهرمانی برسد و بر همین اساس، نخستین اردوی تیم ملی با دعوت از ۲۹ بازیکن آغاز شد و همچنان پیگیری می شود و حواشی زیادی هم داشته است.

طبق برنامه اعلامی فدراسیون فوتبال، قرار بود شاگردان مرد پرتغالی ( کی روش ) در ۲ بازی دوستانه به مصاف دو تیم آسیایی بروند و دیدار با ازبک ها در ۲۰ شهریور قطعی شد اما به دلیل  دلیل تاخیر در ورود کی روش به ایران و مشخص نبودن وضعیت قرارداد این مربی لغو شد تا یوزهای کشورمان در فیفا دی سپتامبر ( شهریور ) تنها یک بازی دوستانه برگزار کنند.

درباره تیم ملی فوتبال ازبکستان باید بدانید که هدایت تیم ملی این کشور برعهده هکتور کوپر ۶۲ ساله آرژانتینی است. مسئولان تیم ملی فوتبال مصر پس از پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و شکست مقابل تیم‌های اروگوئه، روسیه و عربستان سعودی، کوپر  را اخراج کردند تا این مربی با عقد قراردادی ۳ ساله هدایت تیم ملی ازبکستان را برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حضور موفقیت‌آمیز در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات برعهده بگیرد.

کوپر متولد ۱۹۵۵ در آرژانتین است و سابقه مربیگری در تیم‌های والنسیا اسپانیا، اینترمیلان ایتالیا، الوصل امارات، مایورکا اسپانیا و تیم ملی مصر را دارد و تقابل او در تیم ملی ازبکستان با کارلوس کی روش و ملی پوشان ایران، نخستین رویارویی آن‌ها است.

کوپر برای بازی دوستانه با سوریه که به تساوی یک بر یک انجامید و ایران، سرورجپاروف (بازیکن سابق استقلال تهران)، آلکساندر گینریخ و آلکساندر لوبانوف (بازیکن سابق پرسپولیس تهران) را دعوت نکرد و به ستاره‌های تیمش مانند ویتالیدنیس (کریلیا روسیه)، شروه گادئوف (سیتی زن تیدجون کره جنوبی)، عادل احمداف (شانگ‌های چین)، عطابیک شکوراف (الشارجه امارات)، الدور شاهمرادف (روستوف روسیه) و سنجار تورسونوف (سیتی زن تدجون کره) دستور آماده باش داد و هر ۲ تیم تلاش می‌ کنند تا با پیروزی و کسب آمادگی برای قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات آماده شوند.

از سویی دیگر در فهرست تیم ملی فوتبال نام بسیاری از بازیکنان جوان و با تجربه لیگ برتر دیده نمی شود و همچنین مدافعانی مانند روزبه چشمی ( استقلال تهران ) و محمد رضا خانزاده ( الاهلی قطر ) دچار مصدومیت هستند و در روزهای گذشته تمرین ریکاوری کردند و به همراه سامان قدوس ( آمیان فرانسه ) و کاوه رضایی ( کلوب بروژ بلژیک ) شانس کمی برای بازی کردن دارند. محمد رشید مظاهری هم به دلیل مشکلات خانوادگی در اردوی تیم ملی غایب است و پس از حضور در روز نخست اردوها، از کادرفنی تیم ملی اجازه گرفت تا به کارهای شخصی اش بپردازد و کماکان در تمرینات غایب است. با توجه به درخشش بیرانوند، حسینی و عابدزاده در تمرینات، دروازه بان ذوب آهن شانسی برای بازی کردن با شاگردان هکتور کوپر را ندارد و آزمون هم که از تیم ملی خداحافظی کرد با وجود اینکه در تهران است اما در تمرینات حضور پیدا نمی کند.

تیم ملی فوتبال ازبکستان در سال ۱۹۹۲ نخستین بازی ملی خود را مقابل تاجیکستان انجام داد که به تساوی ۲-۲ رسید. بهترین رده آنها قرار گرفتن در رتبه ۴۵ دنیا و ضعیف ترین هم حضور در رده ۱۱۹ است. بیشترین بازی ملی در این تیم را سرور جپاروف با ۱۲۶ بازی انجام داده و در رده دوم تیمور کاپادزه، سرمربی تیم ملی امید این کشور با ۱۱۹ بازی است. بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ازبکستان هم ماکسیم شاتکیخ با ۲۳ گل است و در رده بعدی الکساندر گنریخ قرار دارد. 

شاگردان هکتور کوپر تاکنون در بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال ( جام جهانی ) حضور نیافتند اما در جام ملت های آسیا عملکرد بدی داشتند و در ۶ دوره قبلی بهترین حضورشان، قرار گیری در مرحله نیمه نهایی سال ۲۰۱۱ قطر بوده است. 

تیم ملی ایران برای بازی با ازبکستان، ۱۸ شهریور با پروازی چارتر راهی تاشکند و آماده بازی با تیم ملی ازبکستان خواهند شد.

همچنین نگاهی انداختیم به ترکیب احتمالی شاگردان کی روش مقابل ازبکستان که به شرح زیر است:

دروازه بان: سید حسین حسینی

مدافعان: صادق محرمی - آرمین سهرابیان - سید مجید حسینی - مرتضی پورعلی گنجی

هافبک ها: علی کریمی - امید ابراهیمیعلی قلی زاده - مهدی ترابی - مسعود شجاعی

مهاجم: کریم انصاری فرد

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان، ۲۰ شهریور و از ساعت ۱۹:۳۰ در تاشکند برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

گزارش تمرین تیم ملی فوتبال / بازیکنان ملی پوش نو نوار شدند

منتظری: تیم ملی باید در آینده اردو‌های بهتری داشته باشد/ خوشحالم تیم ملی مدافعانی، چون حسینی و پورعلی گنجی دارد

طارمی: شرایط تیم ملی ایران برای قهرمانی جام ملت‌ها مطلوب نیست/ پس از بازی با پرتغال به خودم فکر نمی‌کردم

غفوری: همیشه برای حضور در تیم ملی انگیزه دارم/ شانس من برای بازی در جام ملت‌های آسیا ۱۰۰ درصد است


انتهای پیام/

تیم ملی فوتبال ایران به مصاف ازبکستان می رود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.