سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

از ورود جدیدترین لباس غواصی به بازار تا دوربینی که تصاویری شگفت انگیز ثبت می‌کند

مهندسان دوربین جدیدی را ساخته‌اند که به کمک طول موج‌های مختلف و قابلیت‌های بالا، تصاویر پنج بعدی ثبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان، سبب رشد و پیشرفت کشور و باز شدن دریچه‌هایی جدید از علم و فناوری می‌شود. در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازیم.

تولید فتوسنتز با یک دستگاه مصنوعی

به تازگی دانشمندان موفق به ساخت دستگاه فتوسنتز مصنوعی شده اند، این دستگاه در مقایسه با برگ درختان، فعالیت مصنوعی دارد و از سلول‌های خورشیدی برای تجزیه آب و اکسیژن استفاده می‌کند و می‌تواند انرژی تولید شده توسط آن را برای برق استفاده کرد، این دستگاه تماما همان اقداماتی را انجام می‌دهد که یک گیاه انجام می‌دهد اما در مقایسه با آن خاصیت‌های مصنوعی دارد، در واقع این دستگاه میزان بیشتری از نور خورشید را جذب می کند.

جدیدترین لباس غواصی وارد بازار شد

محققان توانسته‌اند لباس شنای جدیدی طراحی کنند که در برابر سرما بسیار مقاوم است، این لباس برای حفاظت از بدن غواصان در هوای سرد تولید شده است و در شرایط سخت آب و هوایی که غواصان مجبور به گراندن آن هستند، با کارایی بالا از آنها حفاظت خواهد کرد.

جدیدترین نوع تصویربرداری به کمک دوربین‌های 5 بعدی

مهندسان دوربین جدیدی را ساخته‌اند که به کمک طول موج‌های مختلف و قابلیت‌های بالا، تصاویر 5 بعدی می اندازد، این دوربین برای تصویربرداری‌های پزشکی و یا عکسبرداری از موقعیت‌های فضایی بسیار کارا عمل می‌کند، حتی در تلفن‌های همراه هوشمند از این دوربین استفاده کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.