سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

۳۷ پروژه بهداشتی و درمانی استان ایلام نیازمند اعتبار هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ۳۷ پروژه بهداشتی و درمانی استان ایلام نیازمند اعتبار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  عصر چهارشنبه در جلسه چالش های حوزه بهداشت و درمان ایلام اظهار داشت: در روزهای اخیر ۱۰ پروژه بهداشتی درمانی در سطح استان به بهره برداری رسید و در حال حاضر نیز ۳۷ پروژه بهداشتی درمانی دیگر در استان غیر فعال مانده که عنایت ویژه مسئولان وزارت بهداشت را در این راستا طلب می‌کند.

وی افزود: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان در مقایسه با گذشته تفاوت چندانی نداشته، هم اکنون تمام تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای جذب اعتبارات و فعال کردن پروژه های غیر فعال و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی صرف می شود.

وی تصریح کرد: در سطح وزارت بهداشت و در سطح کشور برای اخذ اعتبارات و مساعدت ها با مسئولان ارشد کشوری رایزنی‌هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در مقایسه با سایر استان ها به واسطه محرومیت در تمامی حوزه‌ها از جمله بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه مسئولان ارشد کشوری و وزارت بهداشت است، ادامه داد: این استان در حوزه سلامت و در قالب طرح تحول نظام سلامت از تعداد ۲۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور متاسفانه بهره و نصیب این نداشته است.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای ایام اربعین، گفت:این همایش عظیم نمایشی از قدرت اسلام و مذهب تشیع است که استان ایلام افتخار دارد میزبانی زائران بارگاه مقدس و ملکوتی امام حسین(ع) در اربعین حسینی باشد.

وی اضافه کرد: در این ایام جمعیت میلیونی زائران از استان ایلام جهت عرض ارادت به ائمه اطهار(ع) به کشور عراق سفر می‌کنند که تأمین سلامت آنان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و قطعاً این جمعیت عظیم نیازمند توسعه زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به آنان است.

انتهای پیام/ب

پروژه بهداشتی و درمانی استان ایلام نیازمند اعتبار هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.