سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن عاطفه شیعیان آمریکا با هدف آشنایی با امام حسین (ع) +فیلم

شیعیان شیکاگو در آمریکا در آستانه بازگشایی مدارس این شهر با شعار «حسین کیست؟» برای فرزندان فقیری که توانایی رفتن به مدرسه ندارند، لوازم‌التحریر تهیه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کم‌کم روزهای پایانی شهریور یعنی تابستان، فصل تعطیلی مدارس از راه می‌رسد و شوق بازگشایی مدارس پس از تعطیلی سه ماهه آغاز می‌شود. بسیاری از دانش‌آموزان اشتیاق خرید کیف نو، لوازم‌التحریر جدید، دفتر و کتاب نو را دارند اما بسیاری از کودکان هم هستند که به دلیل نداشتن توانایی مالی، امکان رفتن به مدرسه را نیز ندارند. در همین راستا جشنی به نام جشن عاطفه‌ها در ایران شکل گرفت تا کودکان بی‌بضاعت بدون نگرانی در مدرسه‌ها حاضر شوند و قدم به قدم به علم خود بیافزایند.

شیعیان مقیم شیکاگو هم در اقدامی حمایتی، به کمک دانش‌آموزان فقیر این شهر شتافتند و جشن عاطفه‌هایی با رنگ و بوی حسینی به پا کردند. شعار این گروه از شیعیان «Who is Hossain» (حسین کیست؟) است. آنها برای دانش‌آموزان فقیر شیکاگو لوازم‌التحریر تهیه کردند و داخل کیف‌هایی که زندگی‌نامه و مشخصه‌های امام حسین (ع) روی آن‌ها چاپ شده، قرار دادند.

این اقدام خیرخواهانه توسط بسیاری از شهروندان و مسئولان مدرسه‌های مختلف در آمریکا تقدیر شده است. یکی از مدیران مدرسه شیکاگو می‎گوید: بعضی از بچه‌های منطقه ما به خاطر فقر نمی‌توانستد به مدرسه بیایند، از این گروه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

جشن عاطفه‌ها با رنگ و بوی حسینی در شیکاگو 

برچسب ها: فضای مجازی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
خدا قوت
فاطمه
۱۶:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
عالی... اجرشون با امام حسین (ع)