سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوءاستفاده مدارک هویتی دختر جوان با هک تلگرام

رییس پلیس فتا کرمانشاه از سوءاستفاده مدارک هویتی دختر جوان با هک تلگرام خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سرهنگ ‌علی کریمی رییس پلیس فتا کرمانشاه گفت : دختر جوانی با در دست داشتن نامه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد فردی ناشناس با دسترسی غیر مجازبه شبکه‌ اجتماعی تلگرام وی، تصاویر شخصی موجود در آن را ذخیره و قصد اخاذی دارد.

وی افزود: پس از اظهارات این خانم و تشکیل پرونده، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود را آغاز و موفق به شناسایی مجرم شدند.

رییس پلیس فتا کرمانشاه یادآوری کرد: متهم که با فرد شاکی دوست بود پس از احضار به پلیس فتا، ابتدا منکر اعمال خود شد اما در ادامه با رو به‌رو شدن با مستندات موجود لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که از طریق اینترنت با این خانم ارتباط آشنا شده و پس از مدتی با جلب اعتماد به کارت ملی وی دسترسی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این فرد سپس با مراجعه به دفتر خدماتی تلفن‌همراه و ارائه کارت‌ملی سیمکارت موبایل خانم جوان را دریافت و پس از فعال‌سازی اکانت تلگرام، وی را تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی کرده است.

سرهنگ کریمی همچنین با هشدار به کاربران فضای مجازی عنوان کرد: قشرجوان و به خصوص دختران به لحاظ این‌که در جامعه آسیب‌پذیرتر هستند باید مراقب باشند که با اعتماد بی‌جا به دوستی‌های اینترنتی‌، صرف چند وعده‌ و وعید که بعضا باعث برانگیختن احساسات می‌گردند، اطلاعات و به خصوص تصاویر شخصی و یا مدارک هویتی خود را به افرادی که از طریق اینترنت با آنها آشنا شده‌اند تحویل ندهند.

 

 

انتهای پیام/د

اخاذی با هک کردن تلگرام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.