سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین کارگاه آموزشی سیپا در مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارگاه آموزشی سیپا به منظور آموزش جوامع محلی و تبیین مفهوم سیپا برای ذینفعان و ساکنان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارگاه  آموزشی سیپا با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، اداره کل حفاظت محیط زیست و توسط انجمن حمایت از حیات وحش و کانون سبز گردشگری کانی برازان برگزار شد.


وی افزود: پس از مرور گزارش کارگاه اول از جمله تحلیل ذینفعان، دسته بندی از نظر میزان تأثیر گذاری، نوع رابطه با تالاب و چالش‌های درگیر شدن در فرآیند تدوین برنامه، بررسی میزان نفوذ و علاقمندی دست اندر کاران مختلف تالاب در تدوین برنامه، شناسایی مشکلات و چالش ها، حاضرین در کارگاه بحث و گفتگو کردند.


وی گفت: استفاده از ابزار‌های آموزشی و ارتقاء آگاهی در کلیه سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی جهت ترویج ارزش‌ها و کارکرد‌های تالاب، تبدیل شدن گروه‌های هدف کلیدی و ذینفعان اصلی به طرفداران با انگیزه برای حفاظت و استفاده خردمندانه از تالاب و حمایت و فراهم آوردن ابزار‌های لازم برای اجرای مؤثر فعالیت‌های ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی رسانی در خصوص تالاب‌ها در سطوح ملی و محلی از اهداف عملیاتی طرح سیپا  می‌باشد.


ابوالفضل آبشت مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران در این کارگاه آموزشی گفت: در تدوین برنامه سیپا سه اصل از جمله موضوع اثر مرکب، برنامه ریزی ونگرش حائز اهمیت می‌باشند.


وی افزود: این کارگاه با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی توسط انجمن حمایت از حیات وحش کانی برازان و کانون سبز گردشگری کانی برازان برگزار گردید.
انتهای پیام/ح


کارگاه آموزشی سیپا در مهاباد برگزار شد

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.