سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممانعت سازمان ملل و ائتلاف متجاوز سعودی از مشارکت انصارالله یمن در نشست ژنو

بنابر خبرها، ائتلاف سعودی و سازمان ملل با ممانعت از خروج هیأت انصارالله یمن از صنعا برای شرکت در نشست ژنو، در روند گفتگو‌ها کارشکنی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی قبل هیأت دولت مستعفی یمن وارد ژنو سوئیس شد. این در حالی است که بنابر خبرها، ائتلاف سعودی و سازمان ملل با ممانعت از خروج هیأت انصارالله از صنعا، در روند گفتگو‌ها کارشکنی می‌کنند.

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی مانع از خروج هیأت این جنبش برای شرکت در نشست ژنو می‌شود. منبعی در هیأت ملی مذاکره کننده انصارالله امروز چهارشنبه گفت سازمان ملل متحد نتوانسته است مجوز تأمین یک فروند هواپیمای عمانی را برای انتقال اعضای این هیأت و زخمی‌ها و افراد بلاتکلیف دریافت کند.

وی افزود علت تأمین نشدن هواپیمای عمانی برای هیأت ملی قابل فهم نیست، مگر آنکه به معنای بی اعتنایی به راهکار سیاسی و مسالمت آمیز در یمن است.

این منبع گفت: تلاش کشور‌های متجاوز برای توجیه اینکه پیش شرط‌هایی برای هیأت یمنی وجود دارد مغالطه آشکار و نشانگر مقاصد واقعی برای به شکست کشاندن تلاش‌های فرستاده سازمان ملل متحد به یمن است. سازمان ملل متحد نتوانسته است امنیت هواپیماهایش را تأمین کند و پیش از آن هم ائتلاف هواپیما‌های سازمان ملل را در تعدادی از فرودگاه‌های سعودی به صورت مستبدانه فرود آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
همه ی بدبختیهای مردم یمن زیرسر سازمان ملل دراختیارمتجاوزان سعودی وآمریکائیست.