سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

بخش عظیمی از پروژ‌ه ها در اوج تحریم‌ها محقق شده است

پور ابراهیمی گفت: بخش عظیمی از طرح ها در حال انجام است و برخی پروژه های مهم در اوج تحریم ها تحقق یافته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،شهید زاده، رئیس صندوق توسعه ملی ایران در بازدید از منطقه معدنی وصنعتی گل گهر سیرجان گفت:بر اساس سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری صندوق توسعه ملی وظیفه دارد در توسعه اقتصادی کشور حضور پیدا کند که از طریق حمایت از بخش خصوصی بتواند زنجیره‌های مختلف تولید را تکمیل نماید.

وی افزود: در این سفر نیاز‌های مالی خط انتقال آب ازبندرعباس به طرف معدن گل گهر بررسی و همچنین برای خط دوم انتقال آب از بندرعباس به منطقه فلات مرکزی ایران نیزصندوق توسعه، حمایت وپشتیبانی لازم را خواهد داشت.

 شهید زاده گفت: از مجموعه گل گهر به دلیل  بهره وری تولیدات وکاهش هزینه‌ ها باید پشتیبانی شود که بتواند مرکز تولید فولاد در خاورمیانه خودش را متمایز نماید و در این راستا با حمایت مجلس ونمایندگان استان مذاکراتی صورت گرفته ونیاز‌های مالی صنعت استان کرمان را بررسی وحدود ۳۰۰ میلیون دلاربرای اتمام پروژه اختصاص خواهد یافت.

در ادامه بازدید از منطقه گل گهر سیرجان  محمد رضا پورابراهیمی نماینده کرمان وراور  گفت: یکی از اتفاقات بزرگ که در سال‌های اخیر پی گیری شده طرح خط انتقال آب برای گل گهر وبرای استان کرمان بود که امروز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود :این طرح بزرگترین واولین طرح انتقال آب از دریا به مرکز ایران با هدف افزایش ظرفیت‌های سرمایه گذاری صنعتی در استان کرمان تا ۲ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

 پور ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بخش عظیمی از طرح‌های در حال انجام است که طبق آمار ارائه شده از تولیدات  حدود ۲۹ میلیون تن سنگ آهن، ۱۲ میلیون تن گندله در حال تولید است که ۹ میلیون تن هم به آن اضافه خواهد شد که این ظرفیت در یکی دوسال آینده به ۲۱ میلیون تن خواهد رسید که یک رکورد محسوب می‌شود .

وی افزود :همچنین تولید آهن اسفنجی با استاندارد‌های اروپایی که در سیرجان صورت می‌گیردحدود ۶ میلیون تن می‌باشد که بخش عظیمی از این پروژ‌ه ها در اوج تحریم‌ها محقق شده است.

انتهای پیام/ی

بازدید رییس صندوق توسعه ملی از گل گهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.