سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ تاجر ثروتمند افغان در سال ۲۰۱۸ + تصاویر

مجله فوربیز (Forbes) با انتشار گزارشی تازه، ۱۰ تاجر ثروتمند افغان در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجله فوربیز (Forbes) با انتشار گزارشی تازه، ۱۰ تاجر ثروتمند افغان در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش این ده تن عبارتند از:

 

ازمری کامگار

۱٫ ازمری کامگار، یکی از مشهوترین نام‌ها در زمینه تجارت در افغانستان است. او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت هواپیمایی کام‌ایر در کابل می‌باشد که اولین شرکت طیاره مسافربری خصوصی است. آقای کامگار به‌عنوان مشاور در اتاق تجارت و صنایع افغانستان کار می‌کند و همچنین یکی از ثروتمند‌ترین اشخاص در کشور می‌باشد.

 ۲٫ نجیب زراب، مالک نجیب زراب لمتید از جمله تاجران مشهور افغانستان به شمار می‌رود و شرکتش نیز در بازار جایگاه خاص را برای عرضه کالا پیدا کرده است. شرکت او در زمینه تولید کالاهای قابل اعتماد از قبیل لوازم آرایشی، صابون، دارو، شامپو، لوسیون و تایر موتر فعالیت می‌کند.

احسان‌الله بیات

۳٫ احسان‌الله بیات، کسی که تلاش‌های زیادی را برای ارائه بهترین خدمات مخابراتی تحت نام «TSI» در افغانستان انجام داده است. اکنون TSI یکی از بزرگترین شرکت تلفن همراه در افغانستان است. وی همچنین شبکه رادیو و تلویزیون آریانا را تأسیس کرد و همچنین از طریق بنیاد بیات کارهای خیریه انجام می‌دهد.

حبیب گلزار

۴٫ حبیب گلزار، یکی از قدیمی‌ترین نام تجاری در افغانستان می‌باشد که در سال ۱۹۴۰ تأسیس شد. شرکت گلزار اولین شرکت بود که کوکاکولا را در خاورمیانه معرفی کرد. شرکت وی دارای سه بخش از جمله نوشیدنی، موتر و FMCG است.

فهیم هاشمی

۵٫ فهیم هاشمی، تاجر و کارآفرین جوان در افغانستان است و همچنین در زمینه تجارت از شهرت خاص برخوردار است. وی مالک یک شبکه تلویزیون خصوصی، شرکت‌های ساختمانی و خطوط هوایی در کشور می‌باشد.

کریم خواجه

۶٫ کریم خواجه، مالک شرکت مخابراتی روشن که یکی از سابقه‌دار شرکت مخابراتی در افغانستان می‌باشد. شرکت مخابراتی روشن با داشتن بیش از شش میلیون مشترک یکی از شرکت‌های مخابراتی پیشتاز در کشور است.

حبیب‌الله کریمی

۷٫ حبیب‌الله کریمی، تجارت مربوط به کشاورزی را در افغانستان آغاز کرده است. او بنیانگذار شرک برکت است و در زمینه صادرات و واردات تجهیزات کشاورزی فعالیت می‌کند.

۸٫ حاجی مومن خان، کسی که با تلاش‌های خستگی ناپذیر یکی از قدیمی‌ترین صنعت، یعنی روغن مومن را دوباره فعال کرد. وی از مهارت‌های لازم در زمینه تجارت برخوردار می‌باشد و همچنین شهرت خوبی را نیز دست آورده و صنعت روغن مومن را در افغانستان موفق ساخته است.

عبدالرحیم صافی

۹٫ عبدالرحیم صافی، نه تنها یک تاجر مشهور است، بلکه یکی از ثروتمندترین اشخاص در افغانستان است. وی مالک «گروپ صافی» و همچنان یک خط هوایی به‌نام «Safi Airways» است.

حامد منهاج

۱۰٫ حامد منهاج، مالک شرکت حامد بابا لیمیتد می‌باشد که یکی از اشخاص ثروتمند در افغانستان است. شرکت وی در زمنیه تجارت، موتر، ساخت و ساز، نوشیدنی‌ها و صنایع تصفیه روغنیات فعالیت دارد.

در گزارش این مجله گفته شده است که افغانستان یکی از کشورهایی است که به دلیل ناامنی و جنگ در حال جریان در برابر تروریزم، به شدت رنج می‌برد. از این رو اگر به تخصص و شجاعت این مردم در زمینه تجارت نگاه کنیم، می‌بینیم که مدت‌ها با توجه به بخش‌های توسعه یافته، زمینه و موقعیت تجارت برای شهروندان این کشور فراهم نشده است.

امروزه افغانستان تلاش‌های ممکن را در تمام بخش‌ها از جمله تجارت و همچنین دعوت بسیاری از کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در داخل افغانستان را انجام می‌دهد.

این مجله در گزارش خود گفته است آن‌چه که افغانستان را برای سرمایه‌گذاری قابل اعتماد نموده، اسامی مشهور تاجرانی است که ظاهرا بهترین تاجران در افغانستان هستند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
حاجی ناصر
۲۳:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۳
ممنون
Mohammad Najafi
۰۷:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
من هم برای تمامی سرمایه داران افغانستان آرزوی موفقیت میکنیم انا سوال ما اینجاست آیا دو افغانستان کارخانه ساخت جنگ افزار است
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
این رحیم صافی نیست بلکه رحیم وردک وزیر دفاع سابق است
Zamira
۲۰:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
عالی بود