سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات کالا با کاهش فرایند صادرات از بازارچه مرزی چذابه

معاون گمرک چذابه، کاهش فرایند صادرات از بازارچه مرزی چذابه را عامل افزایش صادرات به آنسوی مرزها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدسعید فاضلی، معاون گمرک چذابه با اشاره به اینکه فرایند صادرات کالای غیرنفتی از بازارچه مرزی چذابه در گذشته 3 ساعت بود اظهار کرد: با حذف برخی موارد زائد و دست و پاگیر اداریاین مدت زمان به 30 دقیقه کاهش یافت و زمان ترخیص و بارگیری کالا از بارانداز بازارچه نیز به حداقل ممکن رسید.

وی با بیان اینکه کاهش فرایند صادرات محموله های غیرنفتی، سبب افزایش امکان صادرات کالا از این بازارچه شده است اذعان داشت: روز یکشنبه هفته جاری با ثبت رکودی تازه، بار 736 دستگاه تریلر و کامیون حامل کالا در بارانداز بازارچه تخلیه و بارگیری شد که در تاریخ 10ساله فعالیت این بازارچه مرزی بی سابقه بوده است.

فاضلی به ابراز رضایتمندی تجار و بازرگانان محلی 2 کشور ایران و عراق بدلیل کاهش فرایند صادرات و واردات کالا و معطلی آن ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون روند صادرات کالا از این بازارچه روان و ارتباط هماهنگی و تعامل مناسبی با مسئولان گمرک 'شیب' عراق برقرار شده است.

معاون گمرک چذابه، روان سازی فرایند صادرات و کاهش معطلی را سبب استقبال بسیاری از تجار خوزستانی برای صادرات کالای خود از بازارچه مرزی چذابه به عراق عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با شتاب گیری روند صادرات کالا در این بازارچه، امکان ترخیص کالای یکهزار دستگاه کامیون و تریلر در روز وجود دارد تصریح کرد: رونق تجاری در بازارچه مرزی چذابه سبب ایجاد اشتغال برای کارگران بومی منطقه شده است.

سید سعید فاضلی به آغاز رایزنی های با مقامات گمرکی 'شیب' عراق برای فعال نگه داشتن بازارچه مرزی چذابه در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: در این ارتباط نشست های 2 جانبه ای با مقام های مرزی عراق انجام شده است.

وی اذعان کرد: در این نشست ها، طرف عراقی آمادگی خود را برای فعال نگه داشتن این بازارچه در ایام اربعین حسینی اعلام نمود.

به گفته فاضلی بر اساس توافق های قبلی با مقام های محلی و مرزی عراق در تعطیلات رسمی 2 کشور بجز روزهای جمعه بازارچه مرزی چذابه فعال خواهد بود.

انتهای پیام/گ

رکوردشکنی صادرات کالا از پایانه مرزی چذابه

برچسب ها: گمرک ، صادارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.