عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: بودجه لازم برای نگهداری از راهها سالانه 8 هزار میلیارد تومان است اما کمتر از نصف این میزان تخصیص داده میشود.
وی افزود: در صورتی که به یک یا دو موضوع توجه نکنیم باید سایر ستونهای این بخش را تقویت کنیم تا شاهد افزایش میزان تصادفات در این حوزه نباشیم.
قربانی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و سخت بودن اصلاح و تعدیل رفتار رانندگان و همینطور عدم امکان دستیابی به خودروهای ایمنتر لازم است از طریق افزایش منابع مالی نگهداری زیر ساختهای حمل و نقل را ارتقا دهیم.
بیشتر بخوانید: بررسی عوامل اصلی تصادفات جادهای
عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار کرد: تقویت امکانات پلیس و توسعه مراکز ترومای تخصصی تصادفات از دیگر امکاناتی است که زمینه ساز کاهش میزان تصادفات در جادههای کشور میشود.
وی بودجه لازم برای نگهداری راهها را سالانه 8 هزار میلیارد تومان مطرح کرد و افزود: کل اعتبارات راهداری کمتر از نصف این میزان است و از سوی دیگر تخصیص اعتبارات بسیار کمتر از این هزینه است که متأسفانه به هیچ وجه پاسخگوی نیازها به ویژه در حوزه ارتقای ایمنی راهها نیست.
قربانی توضیح داد: متأسفانه نحوه تخصیص اعتبارات مرتبط با ایمنی راهها بیانگر آن است که در سازمان برنامه و بودجه و همچنین خزانه کشور اهمیت اقدامات راهداری و ایمنسازی راهها مورد توجه کافی قرار نگرفته است.
عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: مکاتبات و استدلالهای ارائه شده توسط دستگاههای اجرایی و کارشناسان نتوانسته تغییری در نگرش تصمیمگیران، توزیعکنندگان اعتبارات و بودجه کشور داشته باشد.
وی تأکید کرد: ضروری است تصمیمگیران بودجه کشور از پرداخت بودجه به برخی از پروژههای کلان و پر هزینه بگذرند و اعتبارات لازم را به پروژههایی که حافظ سلامت مردم هستند تخصیص دهند.
انتهای پیام /