سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برجام بخشی از سند سیاست خارجی ۲۰۱۹ تل‌آویو

بنابر اعلام هاآرتص، دستیابی به یک «توافق هسته‌ای بهبودیافته» با ایران مهمترین اولویت سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در سال آینده میلادی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد به سند اولویت‌های سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ دست یافته است که در رأس آن دستیابی به یک توافق هسته‌ای «بهبودیافته» با ایران قرار دارد.

به نوشته «هاآرتص»، در سند مذکور آمده است: پس از خروج آمریکا از برجام، وزارت خارجه باید کار بر روی طراحی سیستم فشاری را آغاز کند که دستیابی به یک توافق بهبودیافته را تضمین کند، توافقی که نقص‌های توافق قدیمی (برجام) را نداشته باشد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. 

در بخش دیگری از این سند ذیل عنوان «توقف برنامه هسته‌ای ایران، تروریسم، برنامه موشکی و خرابکاری» از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواسته شده در خصوص نقش ایران و نائبانش در سوریه با جامعه جهانی وارد تعامل و گفتگو شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.