سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانفورد: آمریکا به دنبال استفاده از پایگاه‌های نظامی یونان است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد واشنگتن به دنبال گسترش حضور نظامی خود در یونان و استفاده از پایگاه‌های نظامی آن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد واشنگتن به دنبال گسترش حضور نظامی خود در یونان و استفاده از پایگاه های نظامی و بنادر این کشور است.

مجله میلیتری تایمز به نقل از دانفورد نوشت: اگر شما به جغرافیا نگاه کنید، عملیات فعلی در لیبی را در نظر بگیرید، به عملیات در سوریه نگاه کنیم و سایر تحرکات نظامی در دریای مدیترانه را رصد کنیم، متوجه می شویم یونان، فرصت های قابل توجهی برای بررسی این مناطق دارد.

دانفورد در حالی از تلاش های واشنگتن برای گسترش پایگاه های نظامی خود خبر داده است که در پی تنش های ایجاد شده با آنکارا، آمریکا مجبور به ترک پایگاه اینجرلیک ترکیه شده است. با این حال، وی اعلام کرد استفاده از پایگاه های نظامی یونان ارتباطی با پایگاه اینجرلیک ترکیه ندارد و واشنگتن همچنان این پایگاه را مورد کاربرد قرار می دهد.

مقامات ترکیه -که یکی از اعضای ناتو است- پیشتر اعلام کردند صرفا چند هواپیمای تدارکاتی و باری آمریکا در پایگاه اینجرلیک باقی مانده است.

دانفورد روز گذشته در آتن، پایتخت یونان با «اوانجلوس آپوستولاکیس»، وزیر دفاع یونان  دیدار کرد.

به گفته ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، رئیس فرماندهی آمریکا در اروپا، دولت یونان تاکنون پایگاه جدیدی را برای نیروهای آمریکایی مشخص نکرده است. این در حالی بود که نشریه میلیتری تایمز به نقل از مقامی که نخواست نامش فاش شود نوشت: در مذاکرات دانفورد و مقامات یونانی، مناطقی از یونان که قرار است نیروهای آمریکایی برای 5 تا 10 سال آینده مستقر شوند، معرفی شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.