سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دانشمندان درباره خشک شدن آب رودخانه کلرادو در آمریکا

شماری از دانشمندان هشدار دادند که آب انشعابات رودخانه کلرادوی آمریکا به دلیل وقوع خشکسالی در حال خشک شدن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، دانشمندان هشدار داده اند که آب دو دریاچه «پاول» و «مید» که از انشعابات رودخانه «کلرادو» هستند، در حال خشک شدن است. سطح آب این دو دریاچه در دو دهه گذشته به دلیل مصرف بیش از حد و خشکسالی به تدریج با کاهش همراه بوده است.

علاوه بر خشک شدن تدریجی آب این رودخانه، ذخایر آب کل آمریکا هم با کسری همراه بوده است؛ زیرا هر ساله بر میزان مصرف آب شهروندان افزوده می شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از 40 میلیون نفر و بیش از 20 هزار کیلومتر مربع از زمینهای کشاورزی در آمریکا به آب رودخانه کلرادو و انشعابات آن وابسته هستند. بر اساس گزارش اخیر گروه تحقیقاتی کلرادو ریور، سطح آب دریاچه پاول تا پایان سال جاری میلادی با حدود 28 متر کاهش همراه خواهد بود. در سال 2000 آب این دریاچه پر بود؛ اما کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در حال حاضر 48 درصد این دریاچه آب دارد. دریاچه مید هم در حال حاضر 38 درصد آب دارد.

اواخر ماه گذشته میلادی، کارشناسان هشدار دادند که آب رودخانه کلرادو در تابستان سال جاری حتی از مقدار پیش بینی شده هم کمتر بوده است. همچنین در صورتی که آب دریاچه مید به 330 متر از سطح دریا کاهش یابد، آریزونا، نوادا و مکزیک باید سهمیه دریافتی خود را از آب این دریاچه کاهش دهند.

رودخانه کلرادو از رودخانه های بلند آمریکا محسوب می شود. این رودخانه از دو کشور آمریکا و مکزیک و از پنج ایالت یوتا، آریزونا، نوادا، کلرادو و کالیفرنیا در آمریکا عبور می کند. این رودخانه 2300 کیلومتر طول دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.