سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا هزینه‌های درمانی دندان افزایش پیدا می‌کند؟

اقبال گفت: افزایش پوسیدگی دندان منجر به از بین رفتن نسج دندان شده و روند درمان را با هزینه‌هایی بیشتر روبرو می‌کند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد اقبال در ارتباط با برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی اندودنتیست اظهار داشت: کنگره از روز گذشته آغاز به کار کرده و با استقبال زیاد شرکت‌کننده‌ها مواجه شده است، همچنین حضور بیش از 1800 نفر تا کنون جهت شرکت در روزهای آتی ثبت شده است.

وی افزود: به دلیل ماهیت رشته اندو اکثر دندانپزشکان علاقه‌مند به آشنایی با دستاوردهای جدید  این حوزه هستند و ارائه طرح درمان‌های جدید اندو از اهداف اصلی برگزاری این رشته است.

اقبال اضافه کرد: دندانپزشکان می‌توانند از آموزش‌های ارائه شده و مسائل علمی که در ارتباط با درمان ریشه و بازسازی دندانی است و توسط اساتید داخل و خارج از کشور استفاده می‌شود بهره‌مند شود. برنامه های علمی در یک سالن  و کارگاه‌های تخصصی برای دانشجویان و علاقه‌مندان در سالن دیگر در حال برگزاری است.

رئیس هجدهمین همایش بین‌المللی اندودنتیست‌های ایران با اشاره به ارائه طرح درمان‌های جدید ریشه دندان در این همایش گفت: دلایلی مختلف از جمله فعالیت‌ میکروارگانیست‌ها، استفاده از شکر و عدم مراقبت از دندان‌ سبب پوسیدگی آنها شده و در صورت عدم درمان به موقع، پوسیدگی پیشرفت کرده و با رسیدن به پالپ یا عصب ریشه دندان را دچار آسیب جدی می‌کند.

افزایش پوسیدگی دندان؛ افزایش هزینه های درمانی

اقبال با بیان اینکه زمانی که پوسیدگی دندان افزایش یابد نسج دندان نیز از بین می‌رود و هزینه‌های درمانی افزایش می‌یابد تأکید کرد:‌ در گام نخست ابتدا باید از پوسیدگی‌ دندان‌ها حفاظت شود و پس از پوسیدگی جهت حفظ دندان اقدامات لازم صورت گیرد. به طور کلی دندان علیرغم پوسیدگی با فعالیت اندودنتیست‌ها منجر به کشیدن نشود.

وی گفت: شرکت در این کنگره بیشترین امتیاز بازآموزی و در واقع برای 4 روز 20 امتیاز است همچنین میهمانان حضور یافته در این همایش علاوه بر اندودنتیست‌های مشهور و صاحب نام اساتیدی از کشورهای هلند، هند، آمریکا و اروپا حضور دارند که پژوهش‌های زیادی انجام داده و شهرت جهانی دارند.

شهرت اندودنتیست‌های ایرانی در دنیا

وی خاطرنشان کرد: در درمان ریشه دندان اندودنتیست‌های ایرانی در دنیا مشهور بوده و در کشور در دانشگاه‌ها و مراکز علمی محققان و مؤلفان زیادی در این زمینه داریم که در مجلات تخصصی و علمی جهانی فعالیت می‌کنند به طور مثال 4 مجله جهانی تخصصی اندودنتیست‌ داریم که یکی از آنها متعلق به اندودنتیست‌های ایرانی بوده و به همت دانشگاه علوم شهید بهشتی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.