سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بر کشتار ۶۸۵ هزار قطعه مرغ گوشتی توسط شبکه دامپزشکی بجنورد

در مرداد ماه امسال تعداد ۶۸۵ هزار قطعه مرغ گوشتی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور شهرستان بجنورد کشتار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ یزدانی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد گفت: در مرداد ماه امسال تعداد ۶۸۵ هزار قطعه مرغ گوشتی تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی مستقر در دو کشتارگاه صنعتی طیور پرندیس و بالکو این شهرستان کشتار شد که میزان گوشت استحصالی آن یک میلیون و ۵۴۰ هزار کیلوگرم است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها تعداد ۲ هزار و ۲۳۵ قطعه مرغ به وزن ۵ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم حذف کامل و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

یزدانی با اشاره به استقرار کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها و نظارت بر تمامی مراحل کشتار از معاینه و بازرسی قبل از کشتار طیور زنده تا استحصال گوشت؛ به شهروندان توصیه نمود گوشت مرغ مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در هنگام خرید به مشخصات درج شده بر روی بسته بندی آن که شامل تاریخ تولید و انقضا، نام کشتارگاه و کدرهگیری می‌باشد دقت نمایند و درصورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به ۱۵۱۲ اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

انتهای پیام/آ


کشتار مرغ در کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان بجنورد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.