وی افزود: در این رویداد علاوه بر دستگاههای فرهنگی استان شامل مسجد مقدس جمکران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اداره کل عشایر و امور روستایی استانداری، هنرمندان، ناشران، اتحادیه سوهان فروشان و تعاونیهای روستایی استان قم در قالب 50 غرفه به معرفی بخشی از ظرفیتهای فرهنگی، گردشگری و توانمندیها و محصولات خود پرداختند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم مهمترین دلیل انتخاب شهر مشهد برای انجام این رویداد فرهنگی گردشگری را قرابت مذهبی و گردشگر پذیر بودن دو شهر بیان و تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، گردشگری و مذهبی بین این دو شهر از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب شهر مشهد برای برگزاری این رویداد بوده است.
رفیعی با اشاره به مهمترین دستاوردهای اجرای رویداد فرهنگی گردشگری قم در مشهد مقدس گفت: معرفی بخشی از ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری استان قم، شناسایی نقاط مشترک حوزه گردشگری دو شهر مذهبی قم و مشهد، همکاری و مشارکت فعال بخشهای فعال در حوزه فرهنگ و گردشگری استان قم را میتوان ازجمله مهمترین دستاوردهای این رویداد مهم فرهنگی گردشگری بیان کرد.
وی با اشاره به میزان استقبال زائران و مسافران و شهروندان شهر مقدس مشهد از اجرای برنامهها ابراز میکند: در این اعیاد تقریباً جمعیتی بین 5 تا 8 هزار نفر بهویژه در شبهایی که جنگهای شبانه برگزار میشد از این برنامه استقبال میکردند و علاوه بر بازدید نسبت به خرید محصول ایرانی اقدام میشد.
به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، در این رویداد فرهنگی گردشگری در قالب اهداف ذکرشده به دستاوردهایی دستیافتیم و هدف این بود که دو شهر مذهبی قم و مشهد که زائرپذیر هستند بتوانند بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند، شروع فعالیت مشترک با اجرای این رویداد بود یعنی رویداد شروعی بود برای انجام برنامههای مشترکی که در آینده در قالب تفاهمنامهای به امضای معاونتهای دو طرف رسیده است تا انشاء الله بتوانیم در حوزه گردشگری، فرهنگی و هنر فعالیتهای مشترکی بین دو شهر انجام دهیم.
رفیعی خاطرنشان میکند: برگزاری این رویداد فرهنگی در شهرهای دیگری نیز در برنامههای سازمان فرهنگی شهرداری قرار دارد، امیدواریم به دلیل اشتراکاتی که شهرهای مذهبی دارند نقاط قوت را شناسایی و نقاظ ضعف را در برنامههای بعدی جبران کنیم.
انتهای پیام/ش