سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والدین الگویی مناسب برای ایجاد عادات صحیح تغذیه‌ای فرزندان هستند

کارشناس تغذیه گفت: با توجه به اهمیت وعده صبحانه، والدین در ایجاد عادت به خوردن صبحانه الگوی مناسبی برای فرزندان خود هستند.

محمد حسن انتظاری با اشاره به تغییر فصل در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: به طور کلی استفاده از انواع مواد با ارزش غذایی بالا  و میوه‌ها و سبزیجات متناسب با هر فصل به خصوص برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

وی توصیه‌های تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید بیان کرد: با توجه به اهمیت وعده صبحانه، والدین در ایجاد عادت به خوردن صبحانه الگوی مناسبی برای فرزندان خود هستند.

رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمامی دانش‌آموزان مخصوصا در پایه‌ی ابتدایی می‌توانند از صبحانه‌ ی مناسب مانند تخم مرغ به صورت آبپز یا املت، کره و مربا، عسل و پنیر و از میوه‌های فصل مانند هلو و  به عنوان میان وعده استفاده کنند.

وی افزود: همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از میوه‌های فصل مانند گلابی و هلو و لقمه‌های خوراکی در مدرسه استفاده کنند.

کارشناس تغذیه با بیان اهمیت وعده‌‌ی غذایی ناهار تصریح کرد: بهتر است دانش‌آموزان وعده‌ی ناهار را به صورت برنج همراه با خورشت و انواع گوشت سفید و قرمز  استفاده کنند.

انتظاری با بیان اهمیت ساعت شام کودکان عنوان کرد:زمان مناسب شام یک الی دو ساعت بعد از غروب خورشید است تا بتوانند خواب کافی و به موقع داشته باشند.

انتهای پیام /س

صحبت های کارشناس تغذیه درخصوص تغذیه دانش آموزان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.