سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی مطرح کرد؛

بیشترین آمار مصرف اعتیاد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: در مدارس کشورهای جهان ۱۵ سال را سن آغاز مصرف مواد در نظر می گیرند، اما بیشترین آمار مصرف اعتیاد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سجاد کیایی مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی  صبح سه شنبه در نشست خبری جشنواره نوجوان سالم گفت: در این دوره شاهد رشد و استقبال خوب والدین در موضوع پیش گیری از رفتارهای پر خطر و زندگی سالم برگزار شد.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی درباره دانش آموزان معین تهران گفت: در کنار روند قضایی خدمات روانی و اجتماعی با حفظ آرامش خانواده ها انجام شده است.

کیایی درباره سن اعتیاد گفت: در مدارس کشورهای جهان ۱۵ سال را سن آغاز مصرف مواد در نظر می گیرند اما رفتارهای پرخطر پراکندگی دارد و نمی توان آن را مربوط به سن خاص دانست اما بیشترین آمار مصرف اعتیاد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم است.

وی ادامه داد: در این ۷ دوره از بیش از ۳ هزار اثر در سال اول به ۵۰۰ هزار اثر در دوره هفتم رسیدیم که در سه دوره تحصیلی دانش آموزان در غالب نقاشی، سخنوری، روزنامه دیواری و... و معلمان در بخش های ابتکارات خلاقانه پیشگیرانه، تولید محصولات نوآورانه و... ارائه کردند.

مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: کسانی که در این جشنواره شرکت کردند بهترین گزینه و ظرفیت برای کانون همیاران پیش گیری است که استفاده از ظرفیت های موجود است.

کیایی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مصرف مواد مخدر در مدارس، گفت: راهکارهای مختلفی برای رصد و پایش وضعیت خطرپزیری طراحی کردیم و بر اساس گزارش ها خشونت، خودکشی، انحرافات اخلاقی از جمله رفتارهای پرخطر است که حدود ۱ درصد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز در معرض خطر هستند و کمتر از ۱۰ هزار نفر دانش آموزانی هستند که برای دریافت خدمات درمان و مددکاری باید اقدام کنند.

کیایی یادآور شد: کسانی که مصرف مواد دارند دچار آزار و خشونت هم شده اند که این افراد اختلال مصرف مواد دارند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر در کتاب های درسی در مقطع دوره بلوغ آموزش هایی ارائه می شود.

کیایی در پاسخ به سوالی مبنی بر رفتارهای پرخطر معلمان و آزار و اذیت دانش آموزان نیز گفت: رفتارهای برخی از افراد به اعتبار و جایگاه معلمان آسیب زده، این محدود اتفاقات ارتباطی به جامعه معلمان ندارد کسانی که که شناسایی می کنیم که مشکلات اجتماعی و بهداشت روان دارند خدمات مشاوره و مددکاری داریم.

وی افزود: هرساله حدود ۲۰۰ هزار نفر را آموزش می دهیم و برنامه جدید شناسایی کارکنان را نیز داریم.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.