سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران:

آقای هاشمی مگر قرار نبود صدای آدم‌های بی صدا باشیم؟

الهام فخاری با اشاره به پیگیری‌های خود نسبت به وضعیت کودکان کار و زباله‌گرد گفت: برخی به من می‌گویند که مراقب خودت باش، زیرا حوزه پسماند خطرناک است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود درباره حادثه بریده شدن گوش یک کودک زباله گرد که فیلم آن دو روز گذشته در فضای مجازی انتشار یافت، اظهار کرد: آیا ما به عنوان اعضای شورای شهر به آدم‌های خاکستری توجه می‌کنیم؟ مگر قرار نبود ما صدای آدم‌های بی‌صدا باشیم؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مگر چندبار باید در مورد یک موضوع تذکر داده شود، گفت: این حادثه‌ای که رخ داده موضوعی نیست که بتوانیم به نهادهای دیگر حواله دهیم و معاونت اجتماعی باید نسبت به جمع‌آوری پسماند و زباله، مدیریت درستی انجام دهد.

وی افزود: ما چه پاسخی به خودمان در برابر سوگندی که ایراد کردیم داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه تصویر منتشر شده از این کودک تنها تصویر یکی از کودکانی بود که در مقابل دوربین ثبت شده است، گفت: پس تکلیف دیگران چه می‌شود؟

وی افزود: مگر می‌شود با این شیوه نسبت به مدیریت پسماند و حواشی اجتماعی آن اقدام کرد؟

فخاری با تأکید بر اینکه تا وقتی این کالای کثیف پسماند پهن است، وضع هم به همین شکل است، گفت: اینکه بگوییم این اتفاق به خاطر قصور پیمانکار بوده و به شهرداری ارتباط ندارد، چیزی از مسئولیت ما کم نمی‌کند و اول باید به خودمان ارجاع کنیم.

وی با یادآوری ماجرای احد و صمد که ماجرایی مشابه این کودک داشتند، تصریح کرد: آیا وقت آن نرسیده که فقط به گزارش‌های روی کاغذ بسنده نکنیم و واقعیت‌های شهر را ببینیم؟

فخاری با تأکید بر اینکه اکنون کاری بیش از سخنرانی و تذکر دادن لازم است، افزود: شهرداری باید تغییر رویه دهد و این تغییر رویه در حوزه پسماند نه فقط برای کسب درآمد، بلکه به خاطر حواشی آن ضروری است.

وی افزود: حتما قرار نیست که به دنبال مدل غربی باشیم، زیرا مدل‌های مناسبی از سایر شهرها در حال اجراست.

فخاری در ادامه با اشاره به اینکه به من پیغام داده‌اند وارد حوزه پسماند نشوم، زیرا این حوزه خطرناک است، گفت: به من گفته‌اند که مراقب خودت باش و حالا اگر ما در این شرایط مراقب خودمان باشیم، تکلیف کودکان کار چیست؟

فخاری در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال از استقرار مدیریت شهرداری تهران می‌گذرد، گفت: انجام تعهدات تعاونی‌های مسکن پرسنل در برخی مناطق بعضا به واسطه مشکلات آن‌ها با شهرداری تهران، بیش از 15 سال است که نتیجه قطعی نداشته است.

وی تصریح کرد: تعاونی مسکن پرسنل منطقه یک از جمله این گرو‌ه‌ها است که موجب نارضایتی اعضا شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: تاخیر در انجام تعهدات این گروه‌های تعاونی‌ها لطمات قابل توجهی را به اعضا وارد کرده تا آنجا که حتی برخی از این پرسنل در این فاصله فوت کرده‌اند و از سرمایه‌گذاری خود در این تعاونی‌ها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

فخاری تصریح کرد: باید توضیحاتی مبتنی بر اقدامات انجام شده و یا در دست اقدام در خصوص رفع نگرانی‌ها و کاهش مشکلات پرسنل عضو تعاونی‌ها ارائه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.