سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی بازار به صلاح نیست؟

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف آزادسازی قیمت خودرو هم نباشد نباید اجازه دهد این ایده برای خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان به اجرا درآید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با توجه به وضعیت ناپایدار قیمت خودرو و افزایش‌های بیش از حد آن، آزادسازی قیمت خودرو اصلا به صلاح نیست.

نماینده مردم ورزقان در مجلس متذکر شد:اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف آزادسازی قیمت خودرو هم نباشد نباید اجازه دهد این ایده برای خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان به اجرا درآید چرا که فلسفه شکل‌گیری شورای رقابت، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و کمک به حفظ قدرت آنان برای خریداری کردن یک خودروی مناسب توسط آنان بود، اما با آزاد شدن قیمت خودرو و افزایش قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان قدرت خرید بخش قابل توجهی از اقشار حقوق‌بگیر از دست می‌رود.


بیشتر بخوانید:چرا بازار خودرو به مسابقه «بخت‌آزمایی» تبدیل شده است؟ 


وی تاکید کرد: دولت به هر شیوه و طریق ممکن یا از طریق پیش‌بینی بسته‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه را حفظ کند تا این اقشار توان خرید خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان را داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در امان نگهداشتن بازار خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان از گزند دلالان خودرو را دیگر وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حفظ قدرت خرید اقشار حقوق‌بگیر دانست و تاکید کرد: در صورت اصرار دولت یا وزارت صنعت، معدن و تجارت به آزادسازی قیمت خودرو حتما باید تمهیداتی اندیشیده شود که بازار خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان گرفتار سفته‌بازی و تلاطم‌های قیمتی ناشی از دلالی و واسطه‌گری نشود به بیان روشن‌تر نباید اجازه داد نوسانات قیمتی خودرو بازار خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان را در نوردد و بخش بیشتری از طبقات متوسط و ضعیف جامعه را از داشتن خودرو محروم کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

آزادسازی قیمت خودرو اصلا به صلاح نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.