سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور امروز برای افتتاح سه طرح پتروشیمی به عسلویه سفر می‌کند

طرح‌های پتروشیمی‌های مرجان، فاز سوم پردیس و فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند در مجموع با ظرفیت سه میلیون و ۴۰۵ هزارتن درسال و سرمایه گذاری یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت امروز در عسلویه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طرح متانول مرجان یکی از  طرح‌هایی است که با حضور دکتر حسن روحانی به بهره برداری می‌رسد.

ساخت این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن سال ۱۳۹۰ آغاز شد و از چندی پیش به تولید رسید.این طرح پتروشیمی با هزینه ۹۱۴ میلیون دلار به بهره برداری رسیده و ۲۵۰ نفر در آن مشغول کار می‌شوند.

رئیس جمهور امروز فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند را نیز افتتاح خواهد کرد.

این طرح با هدف تامین برق و بخار ۲۴ مجتمع پتروشیمی مستقر در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس وارد مدار تولید شود.

فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با ظرفیت نصب شده ۶۴۸ مگاوات و توان تامین ۵۴۰ مگاوات برق از طریق چهار دستگاه توربین ژنراتور گازی، انرژی مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی را تامین خواهد کرد.

برای اجرای این طرح ۳۶۶ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و ۱۶۶ نفر هنگام بهره برداری در آن کار خواهند کرد.

این واحد اکنون برق مور نیاز مجتمع‌های مهر، مروارید، کاوریان، انتخاب، تخت جمشید، مرجان، بوشهر، مخازن سبز عسلویه و واحد‌های آبگیر و یونیت اول واحد تفکیک هوای فشرده را تامین کرده است.

واحد بخار فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، ظرفیت تولید ۷۸۰ تن بخار را در ساعت دارد و بخار مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی مهر، مروارید، کاویان و مرجان را تامین می‌کند.

فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس هم با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسمی می‌رسد.

ساخت فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن اوره و آمونیاک سال ۱۳۹۰ آغاز شد و حالا با بهره‌برداری از آن، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل می‌شود.

اجرای این طرح ۵۷۰ میلیون دلار هزینه در برداشته و برای حدود ۳۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

این واحد می‌تواند در آینده، نیاز سایر طرح‌های در حال ساخت در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس را تامین کند.

در حاشیه افتتاح این سه طرح، رئیس جمهور قرار است در مراسم امضا قرارداد‌های جمع‎آوری گاز‌های مشعل مناطق نفت‎خیز جنوب شرکت کند.

قرارداد‌های بهسازی و نوسازی تاسیسات جمع‎آوری گاز‌های مشعل مناطق نفت‎خیز جنوب مشتمل بر ۳۲ طرح، است که برای جلوگیری از سوزاندن روزانه حدود ۲۲ میلیون متر مکعب گاز در منطقه شرق رودخانه کارون، به ارزش ۱،۲ میلیارد دلار با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) و پتروشیمی مارون امضا می‌شود.

با جمع‎آوری این گازها، روزانه ۵۱۰ میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی در حال ساخت بیدبلند۲ و ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی مارون اضافه می‌شود و تولید مایعات گازی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب هم حدود ۳۸ هزار بشکه در روز افزایش می‎یابد که سبب افزایش خوراک پتروشیمی بندرامام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

رئیس جمهور سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.