سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار خبر داد؛

احداث ایستگاه هواشناسی دریایی «پسابندر» در ساحل دریای عمان

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: ایستگاه هواشناسی «پسابندر» در خلیج «گواتر» چابهار جانمایی و به زودی مراحل ساخت آن آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا سالاری فنودی رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار  گفت: زمین ایستگاه سینوپتیک دریایی «پسابندر» چابهار در جنوب شرقی ترین نقطه بندری کشور واقع در خلیج «گواتر» جانمایی و به پیمانکار تحویل شد تا به زودی فرایند احداث آن را آغاز کند.

وی افزود: زمین این ایستگاه حدود یک هکتار است که با توجه به کاربری دریایی آن در نزدیکی ساحل قرار دارد و این ایستگاه در فاصله کمی از مرز ایران و پاکستان قرار داشته و داده های جوی آن برای مقاصد دریایی و غیر دریایی هر دو کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با بیان اینکه هم اکنون ایستگاه هواشناسی چابهار تنها ایستگاه دریایی سیستان و بلوچستان است، گفت: با تکمیل و ساخت ایستگاه هواشناسی دریایی- کشاورزی «زرآباد» و ایستگاه دریایی «پسابندر» تعداد این ایستگاه ها به سه مورد افزایش می یابد.

سالاری فنودی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی با دریای عمان داشته و تنها بنادر اقیانوسی ایران در این استان قرار دارد. به همین دلیل با توجه به اهمیت بنادر جنوب استان در برنامه ششم توسعه و طرح توسعه سواحل مکران، توسعه شبکه پایش دریایی در دستور کار هواشناسی استان قرار دارد.

وی افزود: طرح توسعه شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در غالب طرح بزرگ توسعه سواحل مکران است که با جدیت در استان دنبال می شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار در ادامه به برنامه راه اندازی سایت رادار هواشناسی چابهار اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی خوبی برای تجهیز سواحل استان به رادار هواشناسی تنظیم شده است که انشالله به زودی عملیاتی شود.

انتهای پیام/ب

جزییات احداث ایستگاه هواشناسی دریایی «پسابندر» در ساحل دریای عمان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.