سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در سفر به کرمان عنوان کرد؛

تولید وزنه، دیسک های مورد استفاده ی معلولین و دستگاه ساخت نیزه در کشور

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین از ساخت وزنه، دیسک های مورد استفاده ورزشکاران و دستگاه تولید نیزه با همکاری شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع، طی مطالعات صورت گرفته خبر داد و گفت: هم اکنون مطالعات روی ساخت نیزه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صمیمی، رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در مجمع انتخاباتی رییس هیئت جانبازان و معلولین استان کرمان که در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری خوب مجمع، گفت: خوشبختانه شاهد برگزاری یک مجمع بسیار خوب بودیم که جا دارد از همه ی دست اندرکان برگزاری تشکر و قدردانی کنیم.

وی افزود: مجمعی که اینگونه دیدم، در حالی که رقیبی هم وجود نداشت، این نشان از یک انسجام، نظم و رفاقت و همدلی خیلی خوبی در مجموعه ی ورزش جانبازان و معلولین استان بود، و از نوع نگاه مدیرکل ورزش و جوانان هم مشخص بود، نگاه ویژه ای به ورزش معلولان و جانبازان دارد و بدین گونه توانسته این رفاقت را بسیار عالی ایجاد کند.

صمیمی افزود: مهدی نخعی طی 8 سالی که مسئولیت این هیئت را داشتند، موفقیت بسیار عالی بدست آوردند، چرا که هم در گروه و تیپ استانیمان اول شدند و جدای از آن، در مجموعه ی کل کشور، رشد بسیار عالی را به وجود آورده اند و این به وجود  نمی آید مگر با کمک شما عزیزانی که در این مجمع هستید و دیگرانی که حضور ندارند ولی در کنار شما تلاش می کنند و همچنین وجود قهرمانانی که هم افتخاری برای فدراسیون و هم برای کشور هستند.

وی تصریح کرد: ما به خود می بالیم که در جمع ما کسانی هستند که به گونه ای جامعه احساس می کرد شاید اینها با توجه به محدودیت جسمی به وجود آمده برایشان، توانی نداشته باشند تا کارهای بزرگ انجام دهند اما آنها توانستند بر آسیب ها و ترس های خود غلبه کنند و بدین ترتیب به همه ی مردم یک روح شادی و نشاط بدهند و امید را در زندگی مردم ایجاد کنند.

صمیمی یادآور شد: در ورزش جانبازان و معلولین، نیاز است تا ما یک توجه ویژه ای به آن داشته باشیم و بر این اساس، رویکردمان را  تنظیم کنیم، یعنی تلاش کنیم تا هم نسبت به ورزش همگانی در حوزه سلامت و هم ورزش قهرمانی که بخش قهرمان پروری هست نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید ورزش همگانی را به عنوان یک سبد یا بستر وسیع در جامعه توسعه دهیم و این در جامعه معلولین باید بیشتر باشد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، معرفی مصداق های معلول در جامعه و ایجاد بسترهای مناسب در سراسر استان را از اولویت های مهم در ورزش معلولین عنوان کرد و گفت: اولین کار، مناسب سازی اماکن ورزشی هست، بر این اساس باید فضاهای ورزشی مناسب سازی شود تا معلول بدون هیچ مشکلی، وارد این فضاها شود، که متأسفانه در کشور کم داریم اما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم این اتفاق بیفتد و یک ورزشکار معلول و جانباز بدون کمک دیگران، وارد فضای ورزشی شود و از این فضا استفاده کند.

صمیمی افزود: بحث دیگری که ما در فدراسیون داریم، تغییرات یا یک انسجام ساختاری در مجموعه کشور است که به دنبال این هستیم علاوه بر ورزش و جوانان، با سه دستگاه سازمان بهزیستی، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش با گرایش مدارس استثنایی همکاری وسیع تری داشته باشیم، هر چند که نشست هایی با سه مجموعه برگزار شده و به دنبال این هستیم از همان ابتدا استعدادیابی صورت گیرد.

وی به مهمترین رویداد در پیش رو اشاره کرد و گفت: رقابت های پاراآسیایی جاکارتا را مهر ماه امسال در پیش داریم که برای این کار کاروان آماده شده و تلاش شده افرادی که شانس مدال دارند، برای این کار انتخاب شوند.

صمیمی افزود: به دنبال محدودیت های ارزی و هدفی که از ابتدا در کمیته ملی پارااُلمپیک مدنظر بود، در این دوره، فقط مدال آورها در برنامه قرار گرفتند تا بر اساس برنامه ی اصلی با توجه به هزینه ای که صورت می گیرد، کاروان کارآمدی به رقابت ها ببریم.

وی با اعلام اینکه مردم انتظار خاصی از ما دارند، ابراز امیدواری کرد: چهلمین سال پیروزی انقلاب را با پیروزی های ورزشکاران پاراآسیایی جاکارتا جشن بگیریم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین ضمن تبریک به نخعی که برای 4 سال دیگر به عنوان رییس هیئت جانبازان و معلولین استان کرمان انتخاب شد، از قبول این مسئولیت توسط وی تشکر و تصریح کرد: قبول این مسئولیت، با این شرایط منابع محدود و وجود مشکلات ابزاری سخت است. صمیمی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ما به عنوان مسئول باید از وجود قهرمانان برای خانواده هایی که فکر می کنند معولینشان سربار خانواده هستند، استفاده کنیم تا بدین ترتیب با توانمند کردن معلولین، باری از دوش خانواده برداشته شود.

وی بیان داشت: تلاش داریم این رویکرد را در فدراسیون تغییر دهیم، البته این به معنی فراموش کردن ورزش قهرمانی نیست، بلکه به دنبال این هستیم تا با توانمندسازی معلولین و استعدادیابی آنها، به صورت مرتب، قهرمان داشته باشیم.

صمیمی با بیان اینکه در ابزار و تجهیزات با توجه به محدودیت هایی که در خریدها داریم، دچار مشکلاتی شده ایم، گفت: متأسفانه ورزش هم تحت تأثیر تحریم ها قرار گرفته، طوری که ما در تأمین یک وزنه نسبت به ورزشکار پرتابی هم با مشکلاتی مواجه هستیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین از ساخت وزنه و دیسک های مورد استفاده ورزشکاران و دستگاه تولید نیزه در سطح وسیع با همکاری شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع، طی مطالعات صورت گرفته خبر داد و افزود: هم اکنون مطالعات روی ساخت نیزه انجام می شود.

صمیمی با اشاره به اینکه بعضی از رشته ها مدال آوری بیشتری دارند، تصریح کرد: دنبال این هستیم بعد از جاکارتا، از بعضی از رشته ها حمایت های بیشتری کنیم.

وی با اعلام اینکه فدراسیون جانبازان و معلولین مدیون زحمات بچه ها جانباز است، گفت: اگر امروز ورزش معلوین در این کشور جا افتاده، بخاطر بچه های جنگ بوده، پس نباید آنها هم فراموش شوند و باید در بخش پیشکسوتان مسابقاتی برای حضور آنها ترتیب داده شود.

صمیمی از نگاه ویژه به نقاط محروم کشور خبر داد و افزود: امسال سعی کرده ام، به صورت فشرده سری به همه ی استان ها بزنم.

وی ضمن تشکر از امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان برای حمایت از ورزش کرمان، تصریح کرد: تعریف وی را زیاد شنیده بودم و امروز می بینم که این تعاریف به دلیل نگاه ویژه شان به ورزش، به ویژه ورزش معلولین دور از ذهن نیست.

در پایان این مجمع، مهدی نخعی با کسب 19 رأی از مجموع 19 رأی مأخوذه به عنوان رییس هیئت جانبازان و معلولین استان کرمان انتخاب شد.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت جانبازان و معلولین استان کرمان    

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.