سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

17هزار ورزشکار ایلامی زیر پوشش خدمات هیات پزشکی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 17 هزار نفر از ورزشکاران در استان زیرپوشش خدمات این هیات قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; مجید جمشیدی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ایلام گفت: هیات پزشکی ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد جهت ارائه خدمات پزشکی ورزشی و ارتقاء سطح سلامت جامعه ورزش براساس اصول و مبانی پیش بینی شده در اهداف فدراسیون و وزارت ورزش وجوانان تشکیل شده است.

وی افزود: از مهمترین وظایف هیات پزشکی خدمت رسانی در زمینه خدمات درمانی و پزشکی به ورزشکاران و خدمات آن در قالب درمانی و آموزشی شامل آموزش تغذیه و روانشناسی در ورزش، فیزیو تراپی، ماساژ درمانی، کمک های اولیه و امداد و نجات است.

جمشیدی اضافه کرد: سال گذشته 29 هزار و 181 ورزشکار در استان از خدمات این هیات استفاده و 171 نفر نیز هزینه درمانی دریافت کردند و از ابتدای امسال تاکنون نیز 16 هزار و 940 نفر با تمدید بیمه های مورد نظر زیرپوشش خدمات این هیات قرار گرفته اند که از این تعداد پنج هزار و 934 نفر خانم و 11 هزار و 6 نفر را آقایان تشکیل می دهند.

جمشیدی با بیان اینکه بیمه هیات های پزشکی ورزشی ورزشکاران یک ساله شده، گفت: ورزشکارانی که در این بازه زمانی دچار آسیب دیدگی های حاد و پرهزینه شوند مدارک و سوابق آنها به فدراسیون ارسال و هزینه درمان آنها کاهش یافته و ورزشکار آسیب دیده از خدمات بیمه ای بهره مند می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 140 بازرسی اولیه در مرکز استان ایلام و شهرستان های تابعه توسط کارشناسان این هیات انجام شده است، یادآور شد: 32 ورزشکار از ابتدای امسال تاکنون هزینه درمانی دریافت کرده اند که از این تعداد 23 نفر مرد و 9 نفر نیز زن هستند.

وی از دیگر خدمات این هیات در سال 97 را برگزاری چهار دوره آموزشی در حوزه های تغذیه در ورزش، دوپینگ، روانشناسی در ورزش و حرکات اصلاحی با حضور 105 نفر از مربیان و داوران اعلام کرد.

انتهای پیام/اس

استفاده 17هزار ورزشکار ایلامی از خدمات هیات پزشکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.