سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مداحان نقش اساسی در ترویج فلسفه ماه محرم دارند

امام جمعه اردبیل گفت: مداحان نقش اساسی در ترویج فلسفه ماه محرم و تاسوعا و عاشوای حسینی دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش مداحان و شعرای آئینی استان در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل اظهار داشت: مداحان ظرفیت بسیار مهمی جریان فرهنگی و تربیتی جامعه هستند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشند.

وی بیان کرد: مداحان نقش اساسی در ترویج فلسفه ماه محرم و تاسوعا و عاشوای حسینی دارند و ما قدردان این قشر هستیم که در حوزه ترویج فرهنگ تاسوعا و عاشورا و ماه محرم گام برداشته‌‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه مداحان باید در شعرها و مداحی‌های خود نکات اساسی را رعایت کنند، افزود: مداحان ظرفیت و تریبون بسیار مهمی هستند که جامعه روی آنها حساب کرده است و باید این قشر دقت لازم را در مداحی‌ها داشته باشند.

عاملی تصریح کرد: مداحان باید در شعرها و مداحی‌های خود از هر گونه آفت و شعرهای بی‌مورد خوداری کنند و تحقیقات و مطالعات لازم را در شعر و مداحی خود انجام دهند.

وی صدای رسا و زیبا و شعر خود را بسیار مهم در مداحی دانست و گفت: در این زمینه مداحان باید دقت لازم را داشته باشند تا تاثیرگذاری بیشتری در بین مردم داشته باشند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: از مداحان انتظار داریم مطالعات در حوزه مداحی و شعر را مبنای کار قرار داده و نیز خیرخواهی را زمینه کار خود قرار دهند چرا که این از ویژگی‌های مهم مداحان است.

وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از توطئه‌های مختلف در صدد نفوذ در بین مداحان هستند، افزود: این دشمنان شعرهایی را طراحی می‌کنند که باید مداحان در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

مداحان ظرفیت بسیار مهمی جریان فرهنگی و تربیتی جامعه هستند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.