سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش وزیر خارجه پاکستان به اقدام اخیر آمریکا علیه اسلام‌آباد

وزیر خارجه پاکستان در واکنش به قطع روند پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار پول از واشنگتن به این کشور اعلام کرد این مبلغ بازپرداخت هزینه‌های اسلام‌آباد برای مقابله با تروریسم بوده است نه کمک مالی به آن.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه جئو، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به قطع کمک 300 میلیون دلاری واشنگتن به این کشور اعلام کرد این مبلغ بابت کمک به پاکستان نبوده بلکه بازپرداخت هزینه های اسلام آباد برای مقابله با تروریسم است که آمریکا آن را لغو کرد.

قریشی با اشاره به سفر آتی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان در خصوص حل و فصل این موضوع و تقویت روابط دوجانبه اسلام آباد- واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

وزارت دفاع آمریکا با طرح این موضوع که پاکستان در مقابله با گروه های تروریستی و شبه نظامیان قاطع عمل نکرده است، کمک 300 میلیون دلاری خود به این کشور را لغو کرد.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روابط دیپلماتیک اسلام آباد و واشنگتن تا حدودی تضعیف شده است. وی بارها پاکستان را به همکاری با گروه های شبه نظامی و پناه دادن به تروریست ها متهم کرده است. ترامپ مدعی است پاکستان به پناهگاهی امن برای شبه نظامیان و تروریست ها تبدیل شده است و همین موضوع موجب تداوم جنگ 17 ساله در افغانستان شده است. ترامپ پیشتر با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: آمریکا به شکل احمقانه ای بیش از 33 میلیارد دلار برای کمک به پاکستان طی 15 سال گذشته هزینه کرده است و آنها چیزی جز فریب و نیرنگ به ماه نداده اند؛ آنها مقامات ما را احمق فرض کردند.

پاکستان نیز بارها این اتهامات را رد کرده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا پس از سفر به پاکستان، این اختیار را داشته تا در مورد از سرگیری کمک های مالی آمریکا به این کشور تصمیم بگیرد. این در حالی است که او  با پیش کشیدن آنچه همکاری نکردن اسلام آباد با سیاست های نظامی و راهبردی واشنگتن است، پرداخت کمک 300 میلیون دلار را لغو کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.