سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای زکات کشور اعلام کرد:

جمع آوری ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: سال گذشته مردم خیر و نوع‌دوست کشور ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور پرداخت کردند که نسبت به سال قبل از آن رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت الله سیدرضا تقوی، شامگاه گذشته، گفت:شورای عالی زکات کشور بر اساس قانون مجلس برای سیاستگذاری در جمع آوری و هزینه کرد زکات در کشور راه اندازی شده است.
وی افزود: کمیته امداد به عنوان نهاد خدمات رسان به محرومان در سراسر کشور به عنوان دبیرشورای زکات انتخاب شده است تا زکات جمع‌آوری شده را به دست مستحقان واقعی برساند.
رئیس شورای زکات کشور بیان کرد: با توجه به اینکه طی چندسال اخیر در کشور با مشکل نزولات آسمانی و در نتیجه خشکسالی در برخی از استان‌های کشور مواجه شده ایم، اما روند پرداخت زکات سال به سال در حال افزایش است.
وی به زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته اشاره کرد وگفت: سال گذشته مردم خیر و نوع‌دوست کشور ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور پرداخت کردند که نسبت به سال قبل از آن رشد چشمگیری داشته است.
آیت الله تقوی عنوان کرد: سقف پیش‌بینی جمع‌آوری زکات در سال جاری ۴۱۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به آمار‌های استان‌های مختلف کشور بیشتر از میزان برنامه مشخص شده تحقق خواهد یافت.
رئیس شورای زکات کشور با اشاره به گنجایش جمع‌آوری هزار میلیارد تومان زکات در کشور گفت: میزان مبلغ زکات جمع آوری شده فقط مربوط به زکات‌هایی است که از طریق شورای زکات و کمیته امداد پرداخت می‌شود و از زکات‌ها پرداختی مستقیم به مستحقان آماری وجود ندارد.
آیت الله تقوی تلاش ما در شورای تجمیع زکات در کشور است، افزود: برای این امر نیازمند فرهنگ سازی لازم، انگیزه الهی و رغبت کشاورزان هستیم.
رئیس شورای زکات کشور در پایان با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده کشور صرف همان امور مشخص شده می‌شود، گفت: ریالی از زکات جمع‌آوری شده از محل پرداخت زکات خارج نمی‌شود و در همان روستا، شهر و استان هزینه می‌شود
انتهای پیام/م

روند پرداخت زکات در کشور  درحال  افزایش است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.