سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم آلمان در دفاع از مهاجران به خیابان‌ها آمدند+ تصاویر

ده‌ها هزار نفر از مردم شهر‌های برلین و هامبورگ در دفاع از مهاجران و محکومیت سیاست‌های ضدمهاجرتی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، هزاران نفر در شهر‌های آلمان در واکنش به تظاهرات ضدمهاجرتی اخیر در این کشور به خیابان‌ها آمدند و خواستار حمایت دولت از مهاجران آواره در دریای مدیترانه شدند.

روز یکشنبه نزدیک به ۲۰ هزار نفر در شهر‌های برلین و هامبورگ به خیابان آمدند و از دولت آلمان خواستند تا به مهاجران بیشتری که در دریا گرفتار شده‌اند، پذیرش شهروندی بدهد.

تظاهرات روز یکشنبه حامیان مهاجران همچنین پاسخی بود به تظاهرات نژادپرستانه و مهاجرستیزی که اخیراً در شهر «کمنیتس» رخ داده بود.

به نوشته دویچه وله، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، در واکنش به تظاهرات ضدمهاجرتی راست‌گرا‌ها در شهر «کمنیتس» از مردم این کشور خواست بایستند و از دموکراسی دفاع کنند. او گفت: بیگانه‌هراسی و نژادپرستی خطری است که وجهه و اعتبار آلمان را خدشه دار می‌کند.

وزیر خارجه آلمان در این باره گفت: «متاسفانه حس راحت طلبی جامعه ما را فرا گرفته است و ما مجبوریم بر آن غلبه کنیم. ما مجبوریم  برخیزیم و حرف بزنیم. این زندگی نباتی که سال هاست دچارش شده ایم باید به پایان برسد».

بیش از ۱۶ هزار نفر در خیابان‌های شهر هامبورگ دست به تظاهرات زدند و از مقامات خواستند تا بندر‌های این شهر را به روی کشتی‌های نجات  که حامل مهاجران آواره و سرگردان در دریای مدیترانه هستند، باز کنند.

تظاهرکنندگان همچنین علیه سیاست‌های مهاجرستیز و نژادپرستانه وزیر کشور دولت آلمان شعار سر دادند. برخی نیز در اعلام همبستگی با مهاجران آفریقایی که به کشور‌های اروپایی می‌آیند، اما در میانه راه در دریا دچار حوادث دریایی می‌شوند، جلیقه‌های نجات اهدا کردند.

در برلین نیز نزدیک به ۲۵۰۰ نفر ضمن راهپیمایی در خیابان‌ها درخواستی را امضاء کردند که از مقامات خواسته شده بود «برلین باید هر آنچه که در توان دارد انجام دهد تا روادید و حقوق شهروندی برای مهاجرانی که از دریا نجات می‌یابند، فراهم کند».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.